Citat:
Ursprungligen postat av
Gaskammare
Jag brukar ha sömnparalyser lite då och då vilket inkluderar det vanliga; att jag inte kan röra mig, att jag ser en skuggman och att jag försöker skrika utan att det kommer ut något ljud. Under senaste tiden har det dock eskalerat och det brukar ske precis innan jag somnar (och en gång precis när jag vaknar upp). Jag ser inte längre skuggmannen utan uppleveösen är mer intern. Helt plötsligt börjar det tjuta i mina öron och jag känner ett otroligt tryck i huvudet och över bröstet. Det känns som att jag snurrar runt trots att jag ligger helt stilla och inte kan röra mig alls. Jag är totalt paralyserad. Hela upplevelsen varar kanske i max 5 minuter, kanske mindre, men det känns mycket längre.
Är det någon annan som upplevt samma sak? Borde man oroa sig? Jag tänker inte söka vård eller så, utan undrar mest vad det kan vara.
Låter jävligt läskigt och jobbigt. Det är väl för halva hjärnan inte riktigt sover/ delar av den.
Jag har bara fått när jag var yngre. Just paralyseran.
Sedan en annan variant när jag började med någon ny behandling för svamp (tab.) per/os + hög stress vänt dygn/jobbat natt m.m.. Det var mer som en dröm som man inte kunde vakna alls ifrån. Varje gång jag trodde jag vaknade vaknade jag hela tiden på samma ställe i sängen, och drömmen började om, kaos. Min familj hade blivit demoner.. Tillslut får man lite panik eftersom tiden känns längre i drömvärlden och jag tror drömmen upprepades minst 20 gånger där det kändes som en evighet. Man fattar ju varför folk får psykos. Amygdala går på högvarv och kan inte skilja på dröm o verklighet.