2026-06-06, 10:15
  #1
Medlem
Finns ju fördelar med invandring!
Varför inte ha fri invandring under begränsad tid?
Enda villkoret är att dom jobbar.
Citera
2026-06-06, 10:24
  #2
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Finns ju fördelar med invandring!
Varför inte ha fri invandring under begränsad tid?
Enda villkoret är att dom jobbar.
Det du talar om är alltså inte fri invandring.
I princip fri invandring har vi testat (öppna era hjärtan, mitt Europa bygger inga murar etc.) och det gick åt helvete.
Citera
2026-06-06, 11:29
  #3
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Finns ju fördelar med invandring!
Varför inte ha fri invandring under begränsad tid?
Enda villkoret är att dom jobbar.

Du är en skadad individ mikael.

Jag tycker vi ska ha tvång av utvandring istället, vilkoret? De som ej jobbar ska ut NU!

Varför vill du att invandrare som ej kan språket ska ta svenskars jobb?
Citera
2026-06-06, 14:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Finns ju fördelar med invandring!
Varför inte ha fri invandring under begränsad tid?
Enda villkoret är att dom jobbar.

Vi har haft fri invandring och det var fullständigt katastrof.

Det visade sig inte vara en bra ide att massimportera obildat folk från Mellanöstern och delar av Afrika, folk som inte kan, inte vill jobba och som inte vill bli en del av Sverige.

Det finns absolut inga fördelar med detta.
Citera
2026-06-07, 05:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Finns ju fördelar med invandring!
Varför inte ha fri invandring under begränsad tid?
Enda villkoret är att dom jobbar.

Förklara vad fördelarna är istället för att bara påstå att det finns fördelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in