2026-06-06, 08:52
  #1
Medlem
slagskotts avatar
Nu i skrivande stund känner jag tre par som gjort slut och som slåss om samma bostad.
Synonymt för alla är att männen antingen köpt huset eller har hyrt det en längre tid en att kvinnorna vägrar flytta ut och vill ha bostaden, detta kan väl inte vara vanligt ändå ?
Citera
2026-06-06, 09:02
  #2
Medlem
Belters avatar
Det här känns inte helt främmande i dagsläget med bostadsbrist. Kommer nog bli allt vanligare och svårare när man separerar.
Man ska som alltid, se om sitt hus.
Citera
2026-06-06, 09:42
  #3
Medlem
CC75s avatar
Vid skilsmässa och arv kommer det värsta (och den sanna) människan fram. De personer (oftast män) som är så naiva att de litar på någon annan människa när det gäller dessa två saker, får skylla sig själv. Varningssignalerna på människors beteende idag är så starka att om du missar dem, då är egenansvaret mycket stort.

// CC
Citera
2026-06-06, 09:58
  #4
Medlem
Kleiners avatar
Men om man inte ens litar på personen varför inleda en relation med den? Vet man inte från början vem man har att göra med då kommer man jo betala ett mycket högre pris än det materielle.



Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Vid skilsmässa och arv kommer det värsta (och den sanna) människan fram. De personer (oftast män) som är så naiva att de litar på någon annan människa när det gäller dessa två saker, får skylla sig själv. Varningssignalerna på människors beteende idag är så starka att om du missar dem, då är egenansvaret mycket stort.

// CC
Citera
2026-06-06, 10:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Men om man inte ens litar på personen varför inleda en relation med den? Vet man inte från början vem man har att göra med då kommer man jo betala ett mycket högre pris än det materielle.


Så naiv. Sommarlov va?
Citera
2026-06-06, 10:44
  #6
Medlem
Män tror på kärleken. Kvinnor är mer rationella.
Kvinnans argument är ofta kopplade till "barnens bästa", och även ifall det saknas barn i förhållandet har tankemönstret nötts in under de senaste 100 åren. Kanske inspirerat av den amerikanska synen på äktenskap och familj.

Och så finns det förståss ett storstadsfenomen också: Om paret flyttat ihop och en måste flytta ut, då är den uppenbara frågan: "Vart då?". Till ett laglöst utanförskapsområde? Till ett boende timmar från arbetsplatsen?
Till sist ser alla om sitt eget hus.

Och visst: Det borde man tänkt på innan. Men som sagt trodde mannen på kärleken, och att det skulle hålla för evigt. Och på de löften som gavs.
Citera
2026-06-06, 10:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Men om man inte ens litar på personen varför inleda en relation med den? Vet man inte från början vem man har att göra med då kommer man jo betala ett mycket högre pris än det materielle.
Någonstans behöver ju båda bo efter en separation.
Citera
2026-06-06, 10:53
  #8
Medlem
cutepsychos avatar
Haha det är skitvanligt! Kvinnor som tycker de har rätt till mer än vad de jobbat för själva, och skyller på en mansdominerad värld
Citera
2026-06-06, 10:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Haha det är skitvanligt! Kvinnor som tycker de har rätt till mer än vad de jobbat för själva, och skyller på en mansdominerad värld
Jag köpte ut exet ur bostadsrätten när jag fick nog av honom. Det gick utmärkt.
Citera
2026-06-06, 11:06
  #10
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag köpte ut exet ur bostadsrätten när jag fick nog av honom. Det gick utmärkt.

Cred till dig! Fler kvinnor borde jobba så, ha sin egna stabila ekonomi och försörja sig själva!
Citera
2026-06-06, 11:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Cred till dig! Fler kvinnor borde jobba så, ha sin egna stabila ekonomi och försörja sig själva!
Jupp. Men då vill vi inte höra någon skit om att vi föder för få barn.
Citera
2026-06-06, 11:13
  #12
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jupp. Men då vill vi inte höra någon skit om att vi föder för få barn.

Man ska välja att avla på de män som tar eget ansvar över att pussla ihop föräldraledighet, karriär och de som behövs skötas i hemmet. Det finns sådana vettiga män, precis som de finns sådana vettiga kvinnor. Det är bara det att vettiga människor är det få av i dagens samhälle
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in