2026-06-06, 07:20
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Fyra av tio unga kvinnor i åldrarna 16-29 år och hälften av kvinnorna mellan 30-44 år har upplevt ett saknat intresse för sex under de senaste året. Något de beskriver som ett problem.

Det är ett av resultaten från den nya rapporten från Folkhälsomyndigheten om sexuell och
reproduktiv hälsa och rättigheter i Sverige.

https://www.sverigesradio.se/artikel/ny-rapport-manga-kvinnor-saknar-intresse-for-sex

Varför är vuxna kvinnor i Sverige ointresserade av att knulla?

Har de ridig så mycket på kuk karusellen (de red samtliga på ett fåtal eftertraktade kukar på skolans snyggaste killar) som tonåringar, att de blivit utbrända som vuxna?

Eller är det ett resultat av svenska kvinnors dåliga psykiska hälsa, där skrämmande många tar antidepressiv medicin som påverkar sexlust och blöthet i fittan? Trots att sex med män och orgasm faktiskt är ångest dämpande och om kvinnor knullade mer i fast relation skulle de må bättre psykologiskt!

Eller beror det på att en otroligt hög andel kvinnor hatar och är rädda för män, pga kultur och propaganda sprider negativa stereotyper om män som giftiga / toxiska, trots att 90% av män är jättebra (men osynliga för kvinnor som bara stirrar på de få mest attraktiva männen som bara bryr sig om sin egen njutning)?

Annan förklaring? Egen erfarenhet eller teori?

Varför ska män ha en relation med en kvinna som inte är intresserad av sex med honom? Är 50% av kvinnor alltså direkt diskvalificerade för längre seriösa relationer? Män bör naturligtvis aldrig fortsätta umgås med en kvinna som nekar sex, då det betyder att hon saknar attraktion, i motsats till honom.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-06-06 kl. 07:37.
2026-06-06, 07:29
Medlem
Ärligt talat så gör jag det med.

Eller ja, prestationsångest kanske. Det är helt enkelt skitjobbigt. Man ska vara bäst, snyggast, man måste hålla koll på hur den andra reagerar och själv komma i om en viss tidsram (där både för tidigt och för sent är dåligt), och sen lär väl kuken betygsättas också. Min är såklart enorm, men oavsett vad så måste du vara hård också. Sen ska du ha lagt 5 timmar på att hamna i rätt mood (men tillräckligt diskret för att det inte ska bli awkward).

Alltså, visst, det är kul, men jävlar vilket projekt det är. Kanske någon liknande press för många kvinnor.

Hade det bara varit trevligt så hade det nog varit få som sagt nej. Men så är det ju inte.
Senast redigerad av Ballooong 2026-06-06 kl. 07:38.
2026-06-06, 07:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Är 50% av kvinnor alltså direkt diskvalificerade för längre seriösa relationer?

Se till att vara en man som kvinnan vill ha så kommer hon ge dig sex vare sig hon vill eller inte. Skulle vilja säga att i princip alla kvinnor vet att vill hon skaffa och/eller behålla en man så ser hon till att han mår bra, och där ingår naturligtvis att de har sex.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-06-06 kl. 08:33.
2026-06-06, 07:44
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Kvinnan vill ha mer än bara sex. Och det förtjänar hon. Killar och män vill bara ”tömma och glömma”. Funkade på 80-talet men är nu bara ett kärt minne.
2026-06-06, 07:45
Medlem
Finns det inte en tråd om detta redan?

Nåväl jag skriver samma som jag skrev i den. Kvinnor måste byta partners oftare. Då blir sex kul igen.
2026-06-06, 07:49
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Finns det inte en tråd om detta redan?

Folkhälsomyndigheten släppte denna undersökning för 3 dagar sedan. Jag har inte sett någon tidigare diskussion om den.
2026-06-06, 07:52
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Kvinnan vill ha mer än bara sex.

Syftar du på pengar? Dagens män betraktas som för fattiga för att ha råd att betala det ökande priset att få knulla (hoeflation - män förväntas betala mer än någonsin, för mindre än någonsin)? Kan så vara.

Varför inte knulla med män för att det är skönt, och kul? Avslappnande och hälsosamt (om det sker i en fast stabil monogam relation)?
2026-06-06, 07:58
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Folkhälsomyndigheten släppte denna undersökning för 3 dagar sedan. Jag har inte sett någon tidigare diskussion om den.

(FB) Undersökning- nära hälften av kvinnorna har saknat intresse för sex senaste året
2026-06-06, 08:01
Medlem
dznBots avatar
Jag tror det beror på alla hormonella preventivmedel. Många börjar ta dem tidigt. De dödar den riktiga lusten utan att tjejerna märker det för det sker så gradvis.
2026-06-06, 08:02
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
(FB) Undersökning- nära hälften av kvinnorna har saknat intresse för sex senaste året

Jösses, det hade jag helt missat! Tack, och ber om ursäkt.
2026-06-06, 08:07
Medlem
proconsuls avatar
Varför knullar man? Om man inte ska ha barn alltså? För att det kittlar lite i kuken?
För att bonda i ett förhållande? För att "alla andra gör det"?
2026-06-06, 08:12
Medlem
Glostrups avatar
Citat:

Har de ridig så mycket på kuk karusellen (de red samtliga på ett fåtal eftertraktade kukar på skolans snyggaste killar) som tonåringar, att de blivit utbrända som vuxna?

Eller är det ett resultat av svenska kvinnors dåliga psykiska hälsa, där skrämmande många tar antidepressiv medicin som påverkar sexlust och blöthet i fittan? Trots att sex med män och orgasm faktiskt är ångest dämpande och om kvinnor knullade mer i fast relation skulle de må bättre psykologiskt!

Eller beror det på att en otroligt hög andel kvinnor hatar och är rädda för män, pga kultur och propaganda sprider negativa stereotyper om män som giftiga / toxiska, trots att 90% av män är jättebra (men osynliga för kvinnor som bara stirrar på de få mest attraktiva männen som bara bryr sig om sin egen njutning)?

Annan förklaring? Egen erfarenhet eller teori?

Varför ska män ha en relation med en kvinna som inte är intresserad av sex med honom? Är 50% av kvinnor alltså direkt diskvalificerade för längre seriösa relationer? Män bör naturligtvis aldrig fortsätta umgås med en kvinna som nekar sex, då det betyder att hon saknar attraktion, i motsats till honom.
Jag tror att det i stor utsträckning är män som du som får kvinnor att välja bort både förhållanden och sex. Det måste vara förskräckligt att vara tillgänglig på dejtingscenen och möta den ene idioten efter den andre; med sunkig kvinnosyn, fascistoida politiska åskådningar, bristande sexuell erfarenhet och tveksam potens. Vilka argument finns det överhuvudtaget för kvinnor att ens umgås med män som ser dem som underlägsna och falska? Då förstår jag fullständigt att de hellre skippar hela den sexuella biten och lever ensamma.

Om flashbacks incelavdelning ägnade ens hälften så mycket tid åt självrannsakan och själslig utveckling som de lägger på att lägga fram korkade teorier om kvinnors göranden och låtanden, så skulle nog många fler av dem öka sina chanser till positiv tvåsamhet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in