2026-06-05, 23:17
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Mitt i rusningstrafiken sätter en busschaufför på Luleå lokaltrafik plattan i mattan och dundrar förbi en lång bilkö på insidan. Allt fångades på film av en trafikant och tidigare medarbetare.

Blir det sparken för chauffören?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/se-busschaufforens-vansinniga-omkorning-i-lulea
Citera
2026-06-05, 23:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Blir det sparken för chauffören?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/se-busschaufforens-vansinniga-omkorning-i-lulea
Ja, annars blir jag ytterst förvånad och ifrågasättande till LLT. Bland de det värre jag sett en yrkeschaufför göra. Körkortsåterkallelse vore det minsta!
Citera
2026-06-05, 23:31
Avslutad
Väldigt omdömeslöst måste jag säga. Han måste ha varit väldigt stressad.
Citera
2026-06-06, 00:00
Medlem
MrMadoffs avatar
Ser ut som en vanlig bussfil.
Citera
2026-06-06, 00:09
Medlem
Jag misstänker, pga att fordon är vapen och att det handlar om ansvar för andras liv, att detta kommer att leda till avsked eller åtminstone någon form av hantering i stil med "vård" eller vad nu det är man kan göra.
Citera
2026-06-06, 07:19
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Ser ut som GTA.
Citera
2026-06-06, 07:45
Medlem
Svaret från bussbolaget får mig att tro att detta inte kommer leda till något överhuvudtaget.
Bussbolaget kommer knappt prata med bussföraren om incidenten, än mindre kommer någon uppsägning ske.

Det är väldigt vanligt förekommande att bussförare av inkvällartyp inte respekterar trafikregler.
Ingen vågar heller säga till dem då samtliga ingår i någon klan.
Därför "hanteras" allt "internt" som det så fint brukar kommuniceras utåt. Med andra ord, man gör ingenting.
Citera
2026-06-06, 07:59
Avslutad
Ja nöden har ju ingen lag sägs det, var busschaffisen ens svensk
Citera
2026-06-06, 10:31
Medlem
Verkar vara på samma sträcka där det för någon vecka sen var en olycka med dödlig utgång.

Där bussen kör om är egentligen ett påfartsfält med heldragen linje ett par meter innan dom får köra ut på den tvåfiliga 90-vägen.
Citera
2026-06-06, 11:57
Medlem
LLT de korrupta jävlarna kommer inte göra ett smack, det var en vanlig svenne kör körde och tyvärr ingen kvoterad.

De hade inte för allt så länge sen en förare som tände på ett busssäte inne i bussen. Tala om bottenskrapet som man rekryterat
Senast redigerad av lolpojk 2026-06-06 kl. 12:07.
Citera
2026-06-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBeardo
Verkar vara på samma sträcka där det för någon vecka sen var en olycka med dödlig utgång.

Där bussen kör om är egentligen ett påfartsfält med heldragen linje ett par meter innan dom får köra ut på den tvåfiliga 90-vägen.

Typ 10m därifrån!
Citera
2026-06-06, 12:04
Medlem
Ja, sådant ska man passa sig för fulomkörningar när folk sitter fast i bilköer.
Föga förvånad att någon filmar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in