Behandlar de som luft, förutom om det är oundvikligt (jobbar i kassan, sjukvården osv). Att titta på, le eller att småprata med ngt random slöjkvinna är för farligt(släktingar, pojkvänner etc som förlorat hedern).
Det är egentligen en väldigt komplicerad fråga du tar upp, men det blir lätt lite för mycket anekdotiska inslag på ett sånt här forum för att kunna föra diskussionen på ett vettigt sätt.