I formen av lagar som i praktiken försöker förhindra kvinnors rätt till att välja om man vill kunna sälja sex eller sexuella tjänster. Det är förklätt som att man försöker skydda kvinnor men det handlar om att man inte vill att män ska ha möjlighet att köpa sex för det sänker värdet på kvinnor utifrån ett relations perspektiv. På samma sätt som mäns värde ligger mycket i pengar och status så ligger en kvinnas värde mycket i utseende och sexualitet. Detta vet alla och bevisen finns överallt. Det är så klart inte hela sanningen för man vill ju va med en människa för deras personlighet men innan man lärt känna den så är dessa värden som är ytliga som betyder mycket. En prostituerad sätter ett ekonomiskt värde på sex och om det sker i stor skala så skulle det bli deflation och man kanske skulle komma ner i 500kr för ett ligg. Då är man nere i dom beloppen som en man betalar för en dejt som kanske eller kanske inte leder till något långsiktigt.
Om kvinnor verkligen ville och samhället ville så skulle man kunna få bort all prostitution. Men det är bra att ha lite prostitution så att man kan ha det som exempel att visa på dom utsatta kvinnorna. För tack vare att det är olagligt för män att köpa sex så måste prostitution ske i det dolda, den undre världen. Då blir det bara dom mest utsatta kvinnorna som hamnar där och dom umgås inte sällan med tungt kriminella. På samma sätt är torskarna ofta dom med dom kanske extremare fetisharna som vågar ta risken att söka sig till prostitution eller dom med störst sexberoende. På så sätt blir kvinnor i prostitution med utsatta.
Om man istället gav kvinnor rätt att själv bestämma att sälja sex och sexuella tjänster på ett säkert och tryggt sätt så skulle man kunna ge kvinnor mer frihet i samhället. Det finns ju länder man gjort detta men samtidigt har man inte angripit trafficking tillräckligt hårt och på så sätt misslyckats och man använder det som exempel på att laglig prostitution är bara lidande och dåligt för kvinnor.
Det man måste göra är att alla en trygg o säker miljö med mycket hårdare straff för män som går till icke certifierade prostituerade. Även hallickar till dessas, både kvinnor och män.
Problemet med dagens politik är att det är en inskränkning på kvinnors frihet och att det drivs av institutionaliserad slut shaming. Man vill inte ha prostitution på grund av rädslan för deflation av kvinnliga sexuella tjänster.
Som sagt en kvinnas och mäns värde ligger inte bara i ytliga saker men dessa värden är något som könen prioriterar. Inte alla och inte alltid och det finns olika grader men generellt sätt.
För jämställdhetens skull så borde vi öka frihet och trygghet för kvinnor att få kunna välja om dom vill sälja sexuella tjänster och tjäna bra pengar på det.
Oavsett vad man tycker om män som köper sex så finns det kvinnor som vill sälja sex och sexuella tjänster. Ur ett feministiskt perspektiv borde det va självklart att dom skall kunna få göra det på ett tryggt och säkert sätt.
Min personliga åsikt är att jag själv inte uppskattar betald sex men tycker det är helt ok om två vuxna människor kan göra det som en del av en transaktion där båda går ifrån nöjda och glada. Därav vikten i säkerhet och trygghet.
Tacksam för konstruktiva diskussioner
Om kvinnor verkligen ville och samhället ville så skulle man kunna få bort all prostitution. Men det är bra att ha lite prostitution så att man kan ha det som exempel att visa på dom utsatta kvinnorna. För tack vare att det är olagligt för män att köpa sex så måste prostitution ske i det dolda, den undre världen. Då blir det bara dom mest utsatta kvinnorna som hamnar där och dom umgås inte sällan med tungt kriminella. På samma sätt är torskarna ofta dom med dom kanske extremare fetisharna som vågar ta risken att söka sig till prostitution eller dom med störst sexberoende. På så sätt blir kvinnor i prostitution med utsatta.
Om man istället gav kvinnor rätt att själv bestämma att sälja sex och sexuella tjänster på ett säkert och tryggt sätt så skulle man kunna ge kvinnor mer frihet i samhället. Det finns ju länder man gjort detta men samtidigt har man inte angripit trafficking tillräckligt hårt och på så sätt misslyckats och man använder det som exempel på att laglig prostitution är bara lidande och dåligt för kvinnor.
Det man måste göra är att alla en trygg o säker miljö med mycket hårdare straff för män som går till icke certifierade prostituerade. Även hallickar till dessas, både kvinnor och män.
Problemet med dagens politik är att det är en inskränkning på kvinnors frihet och att det drivs av institutionaliserad slut shaming. Man vill inte ha prostitution på grund av rädslan för deflation av kvinnliga sexuella tjänster.
Som sagt en kvinnas och mäns värde ligger inte bara i ytliga saker men dessa värden är något som könen prioriterar. Inte alla och inte alltid och det finns olika grader men generellt sätt.
För jämställdhetens skull så borde vi öka frihet och trygghet för kvinnor att få kunna välja om dom vill sälja sexuella tjänster och tjäna bra pengar på det.
Oavsett vad man tycker om män som köper sex så finns det kvinnor som vill sälja sex och sexuella tjänster. Ur ett feministiskt perspektiv borde det va självklart att dom skall kunna få göra det på ett tryggt och säkert sätt.
Min personliga åsikt är att jag själv inte uppskattar betald sex men tycker det är helt ok om två vuxna människor kan göra det som en del av en transaktion där båda går ifrån nöjda och glada. Därav vikten i säkerhet och trygghet.
Tacksam för konstruktiva diskussioner