2026-06-06, 02:44
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Råder snarare om brist på ansvar för personalen.
Underskatta aldrig en idiots förmåga att orsaka massiva problem inom loppet av två sekunder. Vissa människor är ta mig fan omöjliga att stoppa, oavsett hur många säkerhetsåtgärder man tilltar. Idioter hittar ALLTID ett sätt.
Citera
2026-06-06, 05:22
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Var längesedan jag var där - är det mycket fylla på Grönan?
Citera
2026-06-06, 07:56
Medlem
Hur är det ens möjligt att man kan gå ut på spåret? Det är en maskin som borde vara inkapslad ur arbetsmiljösynpunkt.
Bryter någon en grind så skall allt stanna.
Citera
2026-06-06, 16:03
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hur är det ens möjligt att man kan gå ut på spåret? Det är en maskin som borde vara inkapslad ur arbetsmiljösynpunkt.
Bryter någon en grind så skall allt stanna.

Nu vet jag inte alls hur det ser ut men jag skulle vilja säga tvärtom vilka karuseller kan du inte hoppa ut på spåret?
Citera
2026-06-06, 18:40
Medlem
Han skulle väl antagligen filma sitt sällskap från en cool vinkel.
Citera
2026-06-06, 18:57
Medlem
Doodis avatar
Han tyckte väl att det var läskigt att ställa sig på ett riktigt spår för att avsluta? På det här viset fick han dubbel uppmärksamhet.
Citera
2026-06-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Nu vet jag inte alls hur det ser ut men jag skulle vilja säga tvärtom vilka karuseller kan du inte hoppa ut på spåret?

Om det är möjligt så borde de få förbud om att driva maskinerna.
Citera
2026-06-06, 19:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Skarprattare
Underskatta aldrig en idiots förmåga att orsaka massiva problem inom loppet av två sekunder. Vissa människor är ta mig fan omöjliga att stoppa, oavsett hur många säkerhetsåtgärder man tilltar. Idioter hittar ALLTID ett sätt.

+1. Jo blir helt omöjligt att skydda sig från i princip allt. Även om det är utgångspunkten när man tänker säkerhet. Om absolut värsta dåren skulle göra en sak. Vad kan liksom det vara? och hur ska vi göra för att det inte ska bli något allvarligt om så?

Tyvärr blir det oftast rent omöjligt. För en dåre kan liksom hitta på saker som ingen annan någonsin ens tänkt på. Möjligen kanske AI kan innebära en förbättring här. En sådan kan ju komma upp med saker som ingen sansad ena tänkt på innan.
Citera
2026-06-06, 21:35
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Om det är möjligt så borde de få förbud om att driva maskinerna.
Ser svaret ovanför #23 beskriver exakt det jag skulle skriva.
Citera
2026-06-07, 08:12
Medlem
Läsare lockas att måla upp ett hemskt scenario inne i sina huvuden, i stil med att en vagn kommit i full fart och kört på virrpannan.

Men det säger väl sig självt att man inte kan bli träffad i huvudet av en tung metallpjäs i full fart och klara sig i stort sett oskadd. Men det verkar ingen tänka på, märkligt nog.

Gissningsvis blev han träffad av en vagn som långsamt rörde sig framåt eller gungade lite stillastående, inne i området där folk klivit av och nya skall på. Känns inte vanligt att vagnar körs tomma, annat än vid av- och påstigning.
Citera
2026-06-09, 08:50
Moderator
pudelluss avatar
Rubriken förtydligad. Originalrubrik: Olycka på Gröna Lund igen

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto