Klockan 20.10 fick polisen larm om en olycka vid en åkattraktion på Gröna Lund.
De är på plats men det är fortfarande oklart vad som har hänt.
– Vi håller på att kartlägga händelseförloppet, säger polisens presstalesperson Susanna Rinaldo.
Ännu en olycka på Gröna lund, någon som vet vad som har hänt?
"Det ska vara en man som beträtt spåret vid en åkattraktion och därefter blivit träffad i huvudet av en vagn, säger polisens presstalesperson Susanna Rinaldo.
– Han verkar självmant ha gått ut på spåret. Det är oklart varför, säger hon."
han ska vara ok dock.
så vi kan inte beskylla gröna lund för "ännu en olycka" när nån får för sig att beträda spåret...
Den klassiska boomern. Inte fan behöver han säga till någon att stanna attraktionen en sekund. "Nehej du, jag ska bara in en snabbis bland livsfarligt maskineri, mig har det då aldrig skett någon olycka." Idiot. Darwin Award-material om han avlider. Noll självbevarelsedrift.
Vilket smartskaft. Finns kameror också så denna faller inte på Gröna Lund denna gången. Troligtvis tappat något, kanske hjärnan med tanke på beslutet att gå in där självmant.