2026-06-05, 21:17
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1469935


Citat:
Klockan 20.10 fick polisen larm om en olycka vid en åkattraktion på Gröna Lund.
De är på plats men det är fortfarande oklart vad som har hänt.
– Vi håller på att kartlägga händelseförloppet, säger polisens presstalesperson Susanna Rinaldo.
Ännu en olycka på Gröna lund, någon som vet vad som har hänt?
Citera
2026-06-05, 21:34
  #2
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Man fick vagn i huvudet på Gröna Lund


https://www.tv4.se/artikel/7qIK8W5lQrmmo4gJGHRxs5/man-fick-vagn-i-huvudet-pa-groena-lund
Citera
2026-06-05, 21:37
  #3
Avstängd
"Det ska vara en man som beträtt spåret vid en åkattraktion och därefter blivit träffad i huvudet av en vagn, säger polisens presstalesperson Susanna Rinaldo.

– Han verkar självmant ha gått ut på spåret. Det är oklart varför, säger hon."

han ska vara ok dock.

så vi kan inte beskylla gröna lund för "ännu en olycka" när nån får för sig att beträda spåret...
Citera
2026-06-05, 22:00
  #4
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Den klassiska boomern. Inte fan behöver han säga till någon att stanna attraktionen en sekund. "Nehej du, jag ska bara in en snabbis bland livsfarligt maskineri, mig har det då aldrig skett någon olycka." Idiot. Darwin Award-material om han avlider. Noll självbevarelsedrift.
Citera
2026-06-05, 22:02
  #5
Medlem
Han är ok för fanns ingen hjärna i huvudet att skada
Citera
2026-06-05, 22:04
  #6
Moderator
Ancistruss avatar
Enligt artikeln har han själv gått in på en plats han inte borde av någon oklar anledning.

Citat:
En kvinna berättar att hennes dotter blev vittne till olyckan.

– Hon tror att han har åkt Insane och tappat något, eller sett att något annan tappat något, och hoppat ner för att plocka upp det.

– Hon ropar åt honom när hon ser att det kommer en vagn. Men det hör han inte.

Vagnen, som ska ha varit tom, träffade i stället mannen i huvudet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4jnx9/larm-om-olycka-pa-grona-lund
Citera
2026-06-05, 22:17
  #7
Medlem
skogsburkans avatar
Vilket smartskaft. Finns kameror också så denna faller inte på Gröna Lund denna gången. Troligtvis tappat något, kanske hjärnan med tanke på beslutet att gå in där självmant.
Citera
2026-06-05, 22:27
  #8
Medlem
Gissar på en tappad mobiltelefon. De är för många viktigare än en bibehållen skalle och livet i behåll.
Citera
2026-06-05, 23:03
  #9
Medlem
Valdagens avatar
Virrpanna, gått åt fel håll på spåret. "INSANE"


Mannen träffades av vagnen i huvudet.
Han fördes till sjukhus men
var inte allvarligt skadad.


https://www.expressen.se/nyheter/sverige/olycka-pa-grona-lund-man-fick-vagn-i-huvudet-32425/
Citera
2026-06-05, 23:09
  #10
Medlem
DonLatinos avatar
Råder snarare om brist på ansvar för personalen.
Citera
2026-06-05, 23:11
  #11
Medlem
Hur gick det för vagnen?
Citera
2026-06-05, 23:37
  #12
Medlem
Valdagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carola666
Hur gick det för vagnen?

Taggarna på vagnen "insane" kanske blev böjd.
Nåja, kunde slutat riktigt illa, nu knappt en bula.


https://www.gronalund.com/en/rides/insane
__________________
Senast redigerad av Valdagen 2026-06-05 kl. 23:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in