2026-06-05, 17:56
Medlem
Lao Tzus avatar
Hela jag skakar av obehag. Hur är detta ens möjligt år 2026?

Historiska händelser har uppenbarligen förbigåtts och förbisetts. Det är så förintelser skapas.

Bör laget stängas av? Skickas hem av norska UD?

Citat:
Erling Haaland and his Norway team-mates under fire for their remarkable 'Viking' World Cup squad photoshoot - as critics call it 'chauvinistic' and link it to neo-Nazis

The images were 'chauvinistic and exclusionary', according to journalist

a researcher and Norwegian academic recently argued that the Norway kits for the World Cup could be seen as 'hyper-masculine and right-wing extremist',

https://www.dailymail.com/sport/football/article-15876347/Norway-World-Cup-photoshoot-Viking-Erling-Haaland.html
Senast redigerad av Lao Tzu 2026-06-05 kl. 18:02.
Citera
2026-06-05, 18:00
Medlem
Klandalfs avatar
Norska landslaget klär ut sig till vikingar, random skräpblaska: NEONAZISTER! CHAUVANISM!

Fuck your culture and history, nigga!

Clownvärld.
Citera
2026-06-05, 18:01
Medlem
karjus avatar
Har de sparkat ihjäl ett judiskt barn eller vadå?
Citera
2026-06-05, 18:16
Medlem
Jag såg bilderna och läste kommentarer och där var det ingen som gnällde. Är det inte dags att sluta falla för sensationalistisk dynga?
Citera
2026-06-05, 18:19
Moderator
Ancistruss avatar
Daily Mail är en riktig skittidning som jagar klick. Ingen normal människa tar dem på allvar.

Neo-nazism känns ju hyfsat märkligt att anklaga vikingarna för, i synnerhet när nazismen trots allt uppkom först tusen år efter vikingarna redan var borta.

Men det norska fotbollslaget får klä ut sig hur fan de vill utan att fråga Daily Mail om lov, inklusive till vikingar om de nu vill det. Dessutom är det ju faktiskt deras egna förfäder som faktiskt var vikingarna.
Citera
2026-06-05, 18:23
Avstängd
Lacerdas avatar
Har inte Norge några niggers i sin VM-trupp?
Citera
2026-06-05, 18:37
Avstängd
triptykens avatar
Så en person är sur och skriver i Norges version av Offensiv - Daily Mail hittar arg gubbes Facebook-feed och skriver upp det på olika sätt.

Rage-bait är som kattmynta för er...
Citera
2026-06-05, 18:53
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Har inte Norge några niggers i sin VM-trupp?
Många niggers var vikingar! Eller om det var tvärtom, många vikingar var niggers. 🤔

Dessutom var många vikingar muslimer, man har hittat arabiska mynt i Birka. Idag är många muslimer också vikingar, eftersom de har åkt i Stockholms tunnelbana, och många är välutbildade!
Citera
2026-06-05, 19:00
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Många niggers var vikingar! Eller om det var tvärtom, många vikingar var niggers. 🤔

Dessutom var många vikingar muslimer, man har hittat arabiska mynt i Birka. Idag är många muslimer också vikingar, eftersom de har åkt i Stockholms tunnelbana, och många är välutbildade!
Fast nu menade jag om Norges landslagstrupp har mörkhyade, niggers alltså.
Citera
2026-06-05, 19:11
Avstängd
Jane Haug Skjoldli som var kritisk är nån slags butchflata
Citera
2026-06-05, 19:15
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Fast nu menade jag om Norges landslagstrupp har mörkhyade, niggers alltså.
Tror inte dom har någon blåneger, men jag är osäker. Tidigare har dom haft blekare babbar, typ Carew och King.
Citera
2026-06-05, 19:22
Medlem
Vad fan är problemet.

Förstår att England är förbannade som blevr*k*rda av Vikingar från Norden och då framförallt Norge.

Har NÅGON annan tidning eller media/tidningshus, off-line eller online uppmärksammat detta?

Då räknas inte influenser eller andra "oberoende journalister" som säljer r*v på Instagram och Onlyfans.

Smuts är vad The Sun är.

Ni får gärna stämma mig.

Allt står i min signatur.

Carry on.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem