2026-06-05, 15:59
  #1
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
I Landskrona är det Ahmed El Kilani, 40 och Mohamad Abdulkarim, 58.

Tamam Hashan, 65, Nidal Hejjo, 65, och Soha Elhams, 49, har blivit strukna i Helsingborg.

Mona Alsalehi Nordfält, 72, stryks från listan i Östra Göinge, Basil Alrefaee, 49, från Staffanstorp, Bassam Soudi, 40, i Sjöbo och Mohamed Kher Khalil Mouesh, 56, i Bromölla.

I Jönköpings län har fyra personer strukits från vallistorna. Tre av dem är från Sävsjö: Samer Saad Mohialdeen, 45, Wesam Najim, 36, och Nabil El-Khatib, 47.

Även Ahmed Marouf, 38 år, har strukits från kommunlistan i Eksjö och regionlistan i Jönköpings län.

I Örebros län har riksdagskandidaten Ruqayyah Alkhatib, 36, och Khaled Abed Alghani, 38, som står på partiets kommunlista, strukits.

I Halland har Yazan Abushammala, 23, och Ali Jassin, 34, strukits från listorna.

Utöver det har Sabah Mohawish, 57, i Växjö, Hala Saafan, 26, i Norrköping och Islam Qatesh, 53, i Karlskrona och Azhar Sugawi, 48, från Avesta,  Behrad Ansari, 66, i Emmaboda, blivit strukna från listorna.

Kvar på listorna var vid lunchtid i dag riksdagskandidaten Sufian Farhat, 39, i Ronneby.

Serin Tamim, 43, i Gislaved och Mohammed Nashabat, 71, i Ale.

Läser namn i tidningen på Vänsterpartister som nu stryks från listorna.

Hur kommer det sig att partiet attraherar muslimer i så hög grad?

https://www.expressen.se/nyheter/politik/nu-har-22-v-kandidater-strukits-efter-expressens-avslojande/
__________________
Senast redigerad av BombaySaphire 2026-06-05 kl. 16:30.
Citera
2026-06-05, 16:06
  #2
Medlem
franges avatar
Blivit? Det har de väl varit länge?

Det finns knappt någon arbetarklass kvar - de som faktiskt arbetar röstar på M och SD - kvar finns bara att importera mer utländskt trasproletariat åt "arbetarepartierna" SAP och VpK. Således är det så gott som enbart muslimer, vissa sinnesförvirrade kvinnor som efterfrågar muslimsk penis, och en handfull äldre kommunister som helst enkelt inte hunnit dö av än, kvar som röstar på dessa partier.
Citera
2026-06-05, 16:25
  #3
Medlem
Onanikrems avatar
De har slagit in en kil i svenska politiska systemet. De tar över ett riksdagsparti och kan så importera fler av sin sort. Höja alla bidrag för de som redan är här.

Så skulle jag också arbeta om jag ville invadera ett land med politiska medel. Arbeta inifrån är mycket effektivare än att arbeta utifrån.
__________________
Senast redigerad av Onanikrem 2026-06-05 kl. 16:28.
Citera
2026-06-05, 16:29
  #4
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
De gammel-marXXistiska finns ännu, men rullator-åren börjar taga ut sin rätt.

Kamraterna som såg skiljelinjen stå mellan Lillefars Mockba och stukade Trottar ersattes av dem som kämpat i Chile och i Iran och i de socialistiska övertagandena av de f.d. kolonierna.

Sedan kom stor-importen från MENA. Då blev en betydande del av Partiets brigader från de skarorna.

Men pursvenska akademiker såväl som USK / vårdbiträden lockas ännu in under fanorna.

Partiledarskiftet, från småhårde SJ-tågvärd Lasse 0hlyckan till sköna tjejen n00shi DadgoStar, säger egentligen allt om Partiets omdaning.
__________________
Senast redigerad av OstermalmWeeknd 2026-06-05 kl. 16:31.
Citera
2026-06-05, 16:37
  #5
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hur kommer det sig att partiet attraherar muslimer i så hög grad?
Hatet mot Israel såklart. Miljöpartiet har också en stor andel araber med IQ under 80.
Citera
2026-06-05, 16:41
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Läser namn i tidningen på Vänsterpartister som nu stryks från listorna.

Hur kommer det sig att partiet attraherar muslimer i så hög grad?

https://www.expressen.se/nyheter/politik/nu-har-22-v-kandidater-strukits-efter-expressens-avslojande/


man kan ju undra om dom kuppat sig in över tid för att ta över partiet faktiskt. men så är väl sveriges politik bara. alla nästan har röstat för detta så varsågod o skölj !

men sossedräggen är nog värre. det var längesedan nu, dom lovade muslimska brödraskapet samarbete o makt....
det känns nästan farligare att dom vill ha samarbete med den organisationen, man undrar lite smått vem som bromsar upp när man försöker skära ner på lite invandring men bara fortsätter utan resultat som vanligt. vem styr egentligen sossens ord ?

lita aldrig på en sosse!


mvh
Citera
2026-06-05, 16:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
man kan ju undra om dom kuppat sig in över tid för att ta över partiet faktiskt. men så är väl sveriges politik bara. alla nästan har röstat för detta så varsågod o skölj !

men sossedräggen är nog värre. det var längesedan nu, dom lovade muslimska brödraskapet samarbete o makt....
det känns nästan farligare att dom vill ha samarbete med den organisationen, man undrar lite smått vem som bromsar upp när man försöker skära ner på lite invandring men bara fortsätter utan resultat som vanligt. vem styr egentligen sossens ord ?

lita aldrig på en sosse!

mvh
Man börjar på kommunal nivå, då icke medborgare får rösta till riksdagen, man får in någon som personkryssas via moskeer i kommunen som ger bygglov med hjälp av dessa samt rädslan för rasism, när dessa sedan blir uppmärksammad så hamnar dom på riksdagslistor och då via moskeer (ofta finansierad av andra länder) sägs vilka som skall kryssas.
Så bort med personval...
Citera
2026-06-05, 17:11
  #8
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Man börjar på kommunal nivå, då icke medborgare får rösta till riksdagen, man får in någon som personkryssas via moskeer i kommunen som ger bygglov med hjälp av dessa samt rädslan för rasism, när dessa sedan blir uppmärksammad så hamnar dom på riksdagslistor och då via moskeer (ofta finansierad av andra länder) sägs vilka som skall kryssas.
Så bort med personval...


Skrämmande. Hur kan svenska folket vara så naiva?
Citera
2026-06-05, 17:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Precis samma strategi som vid islameringen av Iran på 70-talet.

Helt korrekt och ska inte underskattas.

Jag tycker som många andra att alla vänsteridioter gott kan ta personligt ansvar och husera några muslimska migranter i sina bostäder eftersom de så gärna vill visa sin solidaritet och öppenhet.
Det kan gärna få följa med som ett obligatoriskt ansvar för varje medborgare som röstar för vänsterpolitik/socialdemokrati..
Citera
2026-06-05, 18:11
  #10
Medlem
Blivit? Det enda dom förespråkat senaste 20 åren är att ta allt från Svensson och ge det till första bästa ny svensk, och kan dom inte ta sig hit så kan vi alltid skicka pengar direkt dit.
Citera
2026-06-05, 18:27
  #11
Medlem
Förvirrade islamister är borta och representerar kanske Partiet Nyans numera?
Citera
2026-06-05, 18:45
  #12
Medlem
Ravengers avatar
Dessa människor har nu börjat rösta på grund av Palestina-konflikten.

Skrämmande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in