Igår, 14:37
Medlem
Bajjamannen87s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=925d1b30-1995-4c15-b12d-f6993a9944e1

Två gässlingar har slagits ihjäl vid Ramnasjön i Borås – nu utreder polisen djurplågeri, skriver Borås Tidning.

– Det som inträffat är både sorgligt och upprörande. Att utsätta oskyldiga djur för lidande på det här sättet är förkastligt och fullständigt oacceptabelt, säger Ilija Rajkovic, förundersökningsledare vid polisens ungdomsgrupp i Borås till tidningen.

De två fågelungarna hittades under tisdagseftermiddagen, den ena död och den andra så pass skadad att den behövde avlivas.

Polisen har uppgifter på att ett gäng ungdomar har sprungit efter fåglarna för att sen slå dem med en grövre käpp. Nu söker polisen vittnen till händelsen för att ta utredningen vidare

Någon som vet mer om dessa ungdomar? Är det yngre tonåren eller övre? Är det kriminella element?
Citera
Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan Igår, 14:38
Moderator
Debatten om animalisk föda eller inte, är OT i den här tråden. Flera sådana inlägg borttagna.

/Moderator
Igår, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=925d1b30-1995-4c15-b12d-f6993a9944e1
Någon som vet mer om dessa ungdomar? Är det yngre tonåren eller övre? Är det kriminella element?

samma typ av skräp som spelar fotboll med igelkottar skulle jag tro. Odds på det någon?
Citera
Igår, 14:52
Medlem
Det där känner jag igen från kulturberikarna som våldgästar vårt land. Det var några ungar som jagade och slog med käppar efter min katt. Katten smet in genom altanen och jag fick fatt i killarna. Som tur så fick de inte in något slag och jag läxade upp dem. Det verkar som mitt snack med dem gick in för nu så säger de att man inte får slå djur var gång jag möter dem. Uppenbarligen har man andra traditioner i mörkare land.
Citera
Igår, 14:55
Medlem
pege70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Uppenbarligen har man andra traditioner i mörkare land.

De kräver respekt, men saknar både empati och respekt mot allting.
Det är den uppfostran de får, de som gör sånt här.
Citera
Igår, 15:04
Medlem
Valdagens avatar
Fågelungar dödades – polisen utreder djurplågeri.
https://www.sverigesradio.se/artikel/misstankt-djurplageri-efter-dodade-fagelungar-i-boras
Citat:
Enligt polisen syns tydliga tecken på våld, samtidigt som vittnen uppger att ett ungdomsgäng ska ha jagat fågelungarna med ett tillhygge.
Förundersökningsledaren Ilija Rajkovic säger att djurplågeri kan kopplas till gränsöverskridande beteende.

Dessa idioter kommer åka fast, och sen ...
Citera
Igår, 16:20
Medlem
J.H.s avatar
Uteslutande samma idioter. De kommer knappast åka dit om inga vittnen redan trätt fram.

Borde vara 10 års fängelse för plågeri på det här sättet.
Citera
Igår, 16:21
Medlem
Zoologens avatar
Det är för j-gt när man jagar och sparkar små djur. Glömmer aldrig klippet med en flinande mörkhyad yngling som använde en katt som fotboll så den for in i en husvägg.

Tack och lov har mina katter blivit omhuldade av de utländska barn och ungdomar de mött.
Citera
Igår, 16:23
Medlem
Att medvetet plåga djur och dessutom finna glädje i detta är nog bland det lägsta och mest vidriga en människa kan göra, oavsett ålder.

Vet inte vad jag skulle göra om jag blev vittne till något sådant.

Det vore tråkigt att behöva sitta inne för barnmisshandel, men allt har väl en första gång.
Senast redigerad av Chillgren Igår kl. 16:27.
Citera
Igår, 16:32
Medlem
RudyardKiplings avatar
Det finns empatistörda psykopater bland svenska barn också men den överväldigande majoriteten av svenskarna är djurvänner, gillar och respekterar naturen. Oddset på att gänget som gjorde detta inte åker skidor är knappt pengarna tillbaka.
Citera
Igår, 17:11
Medlem
Det går även att argumentera för att de djurfabriker vi har är en form av djurplågeri men det djurplågeriet är ''accepterat'' för det fyller någon form av funktion. Men ibland känns det ändå lite konstigt att vi hakar upp oss så mycket på detta men blundar för andra saker såsom den behandling djur får innan och under slakt.
Citera
Igår, 17:20
Medlem
Viktigt att djurplågeri beivras, ofta tecken på psykopati, nästa steg kan vara att ge sig på människor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in