2026-06-05, 13:07
  #1
Medlem
Tändningslåset på min merca har pajat. Köpte en sån här för att skruva loss det:

https://www.amazon.co.uk/Electronic-Ignition-Removal-Disassemble-Sprinter/dp/B08HVPTB5N

Men den får inte grepp i låsringen. Vette fan, har provat med tång och att hamra på en skruvmejsel men inget verkar funka.

Var lite mörkt i bilen när jag började så jag är rädd att jag pajat plastgängorna av misstag. Tips?
__________________
Senast redigerad av Svansjagarn 2026-06-05 kl. 13:18.
Citera
2026-06-05, 13:42
  #2
Medlem
Nm det gick. Jävlar vad ringen satt...
__________________
Senast redigerad av Svansjagarn 2026-06-05 kl. 13:51.
Citera
2026-06-05, 13:46
  #3
Medlem
Fantens avatar
Ett tips är att alltid arbeta med god belysning så att man ser vad som händer, så att man inte behöver gissa.

Hoppas det hjälper!
Citera
2026-06-05, 14:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ett tips är att alltid arbeta med god belysning så att man ser vad som händer, så att man inte behöver gissa.

Hoppas det hjälper!

Sno bilar i dagsljus?
Hur fan skulle det se ut?
Citera
2026-06-05, 16:09
  #5
Medlem
Facades avatar
Pratar du tändningslåset?
Dom brukar ha en viss procedur som är skit enkel om man kan, helt obegriplig om man inte kan.
Jag kan bara svara för Ford för det är de jag kan tändningslåset på (nej jag stjäl inte) så kan ej svara för Mercedes.
Citera
2026-06-05, 18:24
  #6
Moderator
Bra med tips förstås men ts har ju enligt egen utsago löst problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in