2026-06-05, 08:57
Medlem
Ena knodden vill hälsa på mina föräldrar en vecka i sommar, så tänkte försöka hitta på något med min 7 åring. Han är väldigt full av energi och har ju tjatat om att få åka utomlands nån gång eftersom hans syrra fått det flera gånger innan han kom till världen.

Vet just inte hur han är att sitta still i ett flyg i 3+ timmar men finns ju ritblock, padda, pyssel i värsta fall.

Har väldigt dåligt med idéer, lär ju vara rätt extremt varmt kring Medelhavet. Några som har nått förslag?

Blir ju jag själv med honom i så fall.
Citera
2026-06-05, 08:58
Medlem
67arigGubbes avatar
Mallorca är alltid ett bra val med småbarn.

Eller vill du ha kyla?
Citera
2026-06-05, 09:02
Medlem
andan0s avatar
om ni bor i/nära stockholm så är åland ett trevligt resemål
Citera
2026-06-05, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Mallorca är alltid ett bra val med småbarn.

Eller vill du ha kyla?
Nja, är nog så bortskämd med kyla ändå. Då kan jag lika gärna hs semester i kylskåpet... 😅

Mallorca låter som en plan.
Citera
2026-06-05, 09:10
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejmeg
Nja, är nog så bortskämd med kyla ändå. Då kan jag lika gärna hs semester i kylskåpet... 😅

Åk till alcudia delen.

Typ 3-3.5 flygresa och sen ca 1 tim med transferbuss. Väldigt härligt ställe!
Citera
2026-06-05, 09:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nejmeg

Mallorca är trötta på turister, och vill inte ha oss där. Det har även varit demonstrationer.
Citera
2026-06-05, 11:46
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Mallorca är trötta på turister, och vill inte ha oss där. Det har även varit demonstrationer.

Trist att bli lynchad på semestern.

Då föreslår jag Disneyland Paris. Borde va en jävla tripp för en sjuåring? Och så är det svindyrt, så antagligen vitare än Nordpolen där inne (om det är viktigt för TS).

Jag var själv där på 90-talet och bodde då en natt på ett av deras finare hotell och sen två nätter i westerndelen. Skitballt med western, tyckte jag som barn, men varmt som fan och ingen AC. Gissar att det är ett av de billigare boendealternativen.

Är man bara två kan det nog va värt att köpa jetpass också, om det finns. Löjliga kötider annars. 2h till de mest populära attraktionerna. Sjuuukt jävla segt. Kanske bättre att bli lynchad på Mallis ändå?
Citera
2026-06-05, 12:10
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Varför åka så långt? Det är bara ni två och han är bara 7. Åka till Danmark? Där finns ju både Legoland och Lalandia och det ska tydligen finnas fina stränder. Eller som någon annan föreslog, Disneyland i Paris. Vet inte vad en 7-åring har för glädje av charter... Passa på att göra saker istället som passar barnet och hans ålder. Charter kan ni göra sen när han är större och inte längre vill åka på barnsemester. Även om han nu tjatar om att åka utomlands.
Citera
2026-06-05, 15:43
Medlem
S.O.Stolps avatar
Varför inte åka på skattjakt i Finland?

(FB) Finland gömmer guldtacka värd 230 tusen för att locka turister
Citera
2026-06-06, 13:19
Moderator
Neksnors avatar
Ny rubrik: Charter, en förälder och tillhörande 7 åring, tips

Tidigare rubrik: Charter 7 åring själv, tips

/Mod
Citera
2026-06-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Varför åka så långt? Det är bara ni två och han är bara 7. Åka till Danmark? Där finns ju både Legoland och Lalandia och det ska tydligen finnas fina stränder. Eller som någon annan föreslog, Disneyland i Paris. Vet inte vad en 7-åring har för glädje av charter... Passa på att göra saker istället som passar barnet och hans ålder. Charter kan ni göra sen när han är större och inte längre vill åka på barnsemester. Även om han nu tjatar om att åka utomlands.
Skulle kunna vara något. Har ju kollat runt på både Mallis och Kanarieöarna, och både värmen och uv strålning lär ju vara onödigt hög... Legoland, är det gångbart med flyg dit? Pallar inte köra 60+ mil med min bil utan AC...

Sen vet jag inte om syrran hans kommer bli avis. Hon är dock på gränsen till för stor för att det ska vara roligt längre.

Disneyland har jag varit på men då var jag typ 15 och det var kring början av seklet. Då väntar jag hellre tills han blir större.

En tanke var ev Kneippbyn på Gotland men jag har fått avsmak på Destination Gotland och deras monopol på färjan.
Senast redigerad av nejmeg 2026-06-07 kl. 11:22.
Citera
2026-06-22, 17:30
Medlem
Ta en sista minuten med all Inclusive och se vart det tar er.
Sist vi gjorde det hade vi med oss 2 2åriga tvillingar.
Fick en vecka i Hurghada för 7000 kr på ett hotell med pool. 2 vuxna 2 barn. Frukost och middag ingick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in