Citat:
Ursprungligen postat av
Smutz
[. . .] vad är egentligen det mest attraktiva med svenska män?
Det beror såklart lite på vilken kultur kvinnan kommer ifrån. I dina exempel vet jag inte riktigt men det är ganska tydligt att många kvinnor med mörkare drag dras till ett nordiskt utseende. Att vara blond, eller åtminstone ljus, är ganska exotiskt i många delar av världen och därför dras folk till det. Svenska män är ofta ganska långa också, särskilt om vi ser till Asien, och det tycker kvinnor ofta är attraktivt på en ren ytlig nivå.
Om vi sedan prata det praktiska så finns det två tydliga kategorier kvinnor som helt enkelt söker ekonomisk trygghet. Det vanligaste exemplet är såklart thailändska kvinnor men samma sak finns ibland hos afrikanska, icke-muslimska, kvinnor. Man söker en europeisk man för att få ett bättre liv.
Mer viktigt för en god relation tror jag dock är att svenska män upplevs som lugna och trygga. Vi är generellt inte lika hetsiga som många andra män. Vi är mer jämställda vad gäller vad kvinnor får och inte får göra samt hur sysslor i hemmet utförs vilket jag vet att många kvinnor uppskattar (dock är det en balansgång då vissa istället tycker att svenska män är för mesiga).
Jag har inte varit med så många kvinnor men övervägande del har varit från andra länder än Sverige. I mitt fall har många uttryckligen påtalat just det blonda utseendet och den stabilitet svenska män utstrålar. Får man vibbar om att pengar är det viktigaste är det nog klokt att gå en annan väg dock.