2026-06-05, 06:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Vad attraheras utländska kvinnor av hos svenska män?

Nu tillhör ju jag de där som var ytliga, och man ska nog inte räkna bort utseendet. Likväl som jag tycker det är fint med ett par mörka ögon så tycker säkert mörka kvinnor det kan vara snyggt med ett par blå och nordiskt utseende generellt.

Men räknar man bort utseendet så tror jag ändå att jämställdheten lockar, skaffa en svensk man och det är inte ovanligt att maten står på bordet när kvinnan kommer hem om han t.ex. jobbar hemifrån. Man delar på sysslorna helt enkelt.

Senast redigerad av halaltarzan 2026-06-05 kl. 06:54.
Citera
2026-06-05, 07:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Fundera själv varför en thailändsk kvinna bara tokälskar en halvfet gubbe på över 50 år som kommer från sverige och gladeligen gifter sig med personen.

Det handlar till 100% om pengar och ett bättre liv för både henne och hennes familj, den som tror något annat är det fan synd om.
Citera
2026-06-05, 07:26
Medlem
No money, no honey
Citera
2026-06-05, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Fundera själv varför en thailändsk kvinna bara tokälskar en halvfet gubbe på över 50 år som kommer från sverige och gladeligen gifter sig med personen.

Det handlar till 100% om pengar och ett bättre liv för både henne och hennes familj, den som tror något annat är det fan synd om.
Det är lite mer komplicerat än så. I nordöstra Thailand där de är fattiga så är det inte ovanligt att unga tjejer blir gravida med unga killar och kille drar med en gång. Thailändare anser att dessa tjejer är förbrukade och ingen thailändare vill ha de. Att sedan all försörjningsplikt sker från kvinnan, de skall försörja sina barn, sina föräldrar, sin man, dessutom så måste de utföra allt hushållsarbete, mannen fixar dessutom en älskarinna och inte ovanligt att de även slår sina damer. Är dessa tjejer då träffar en västerländsk man som hjälper till hemma, har en stabil inkomst och inte prylar de är ju självklart rena drömmen för dessa damer även om mannen skulle vara 20 år äldre. Men tyvärr ser man i Sverige idag nersupna förtidspensionärer som åker till Thailand och slänger pengar runt sig för att sedan ta hit damen till Sverige där det slutar med att damen måste både försörja sig själv och den misslyckade mannen. Därför välkomnar jag regeringens förlag om höjda försörjningskrav vid anhöriginvandring. Är man en fattiglapp finns det som regel en anledning till det och att då ta hit ännu en (eller flera om barn följer med) skall och bör stoppas.
Citera
2026-06-05, 07:57
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
[. . .] vad är egentligen det mest attraktiva med svenska män?

Det beror såklart lite på vilken kultur kvinnan kommer ifrån. I dina exempel vet jag inte riktigt men det är ganska tydligt att många kvinnor med mörkare drag dras till ett nordiskt utseende. Att vara blond, eller åtminstone ljus, är ganska exotiskt i många delar av världen och därför dras folk till det. Svenska män är ofta ganska långa också, särskilt om vi ser till Asien, och det tycker kvinnor ofta är attraktivt på en ren ytlig nivå.

Om vi sedan prata det praktiska så finns det två tydliga kategorier kvinnor som helt enkelt söker ekonomisk trygghet. Det vanligaste exemplet är såklart thailändska kvinnor men samma sak finns ibland hos afrikanska, icke-muslimska, kvinnor. Man söker en europeisk man för att få ett bättre liv.

Mer viktigt för en god relation tror jag dock är att svenska män upplevs som lugna och trygga. Vi är generellt inte lika hetsiga som många andra män. Vi är mer jämställda vad gäller vad kvinnor får och inte får göra samt hur sysslor i hemmet utförs vilket jag vet att många kvinnor uppskattar (dock är det en balansgång då vissa istället tycker att svenska män är för mesiga).

Jag har inte varit med så många kvinnor men övervägande del har varit från andra länder än Sverige. I mitt fall har många uttryckligen påtalat just det blonda utseendet och den stabilitet svenska män utstrålar. Får man vibbar om att pengar är det viktigaste är det nog klokt att gå en annan väg dock.
Citera
2026-06-05, 08:39
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Ja, det är sant.

Åker du utomlands så viskas det i öronen om dig.

Du blir attackerad av kvinnor och de hoppar på dig. De säger "hej" och blinkar med ögonen för att försöka koppla ditt lagom med deras extrema sociala liv. Svensken faller ofta paff ut men några förstår och tar det vidare.

Kan man ro för vad man attraheras av och vad är inte sexigt om att inte stå för det man känner genom att göra det känt?
Jag har också märkt av detta både för egen del och mina vänner. Men jag tror att det är för att folk allmänt är mer extroverta utanför Sverige.

Jag tror svenska tjejer känner samma sak när de är i utlandet?
Senast redigerad av Anybodykiller 2026-06-05 kl. 08:47.
Citera
2026-06-05, 08:49
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
No money, no honey

Visst, nu är ju inte världen rättvis, och det är väl ändå nånstans bra att det fungerar sådär. Jag menar föds du inte attraktiv så kan du ändå skaffa dig skapligt göka om du jobbar hårt och är duktig med pengar och spelar dina kort rätt.
Citera
2026-06-05, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Visst, nu är ju inte världen rättvis, och det är väl ändå nånstans bra att det fungerar sådär. Jag menar föds du inte attraktiv så kan du ändå skaffa dig skapligt göka om du jobbar hårt och är duktig med pengar och spelar dina kort rätt.

Korta romanser handlar mest om det yttre
Längre förhållanden så verkar ekonomisk stabilitet (pengar) och att personen utstrålar trygghet viktigast
Citera
2026-06-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det bästa är förstås att vara snygg och intelligent men det är ju livets lotteri men att arbeta och investera sig rik har nästan alla möjlighet till i Sverige med fri utbildning och fri sjukvård
Citera
2026-06-05, 11:29
Medlem
bangarangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
No money, no honey

Svenska tjejer har sådana tendenser också med utländska män. Det var en lång rad svenska unga kvinnor som umgicks med Jeffrey Epstein, för att bara ta ett exempel på när svenska kvinnor har uppskattat utländska män med tjock plånbok.

Vissa kvinnor ser transaktionellt på relationer helt enkelt.
Citera
2026-06-05, 12:00
Medlem
Hög intelligens, händiga de kan tänka logiskt och bygga, tillverka hus och allt möjligt, båtar byggde ju vikingarna som för över haven för över 1000 år sedan.
Citera
2026-06-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Hög intelligens, händiga de kan tänka logiskt och bygga, tillverka hus och allt möjligt, båtar byggde ju vikingarna som för över haven för över 1000 år sedan.
Fast det är nog rätt få svenska män som kan bygga båtar idag. Eller hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in