2026-06-13, 15:21
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
3-0 Sverige-Tunisien
1-1 Nederländerna-Sverige
0-1 Japan-Sverige
Tro mig

Jag tror dig inte!
Citera
2026-06-13, 15:27
Medlem
Galejans avatar
1-0 mot Tunisien. 0-2 mot Japan. 0-3 mot Nederländerna. Det räcker till en tredjeplats. Frankrike i sextondelen. 0-4. Sedan kan Svensson återgå till att sova om nätterna.
Citera
2026-06-13, 16:56
Avstängd
.NateHiggers.s avatar
Tror ni Svensson startar?
Citera
2026-06-13, 17:07
Avstängd
.NateHiggers.s avatar
Det slog mig nyss att de är Zeneli som är golaren i truppen och som golade att Bardaghj sura efter playoff mot Polen. Om ni kollar alla artiklar på FK om landslaget så handlar alla om något Zeneli glappat till dom om nu senast vad dom gjorde på sin lediga dag.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/sverige/blagult-vm-laddade-pa-nba-legendars-klubb
Citera
2026-06-13, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
För detta osannolika scenario så kan vi säga att alla spelar 0-0 eller 1-1, 2-2... osv

Vad säger reglerna, Omspel, lottning???
Precis som det står längst ned i ZlatanManias inlägg: Det är Fair play-poängen som blir sista utvägen i sådana situationer.

Det är osannolikt men det var faktiskt ett lag som åkte ur gruppspelet i VM 2018 baserat på att de hade sämre Fair play-poäng än ett annat lag. Har för mig att det var Senegal som åkte ur, de hade exakt samma poäng och gjorda mål osv. som ett annat lag.
Citera
2026-06-13, 18:06
Avstängd
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Precis som det står längst ned i ZlatanManias inlägg: Det är Fair play-poängen som blir sista utvägen i sådana situationer.

Det är osannolikt men det var faktiskt ett lag som åkte ur gruppspelet i VM 2018 baserat på att de hade sämre Fair play-poäng än ett annat lag. Har för mig att det var Senegal som åkte ur, de hade exakt samma poäng och gjorda mål osv. som ett annat lag.

FairPlay som i gula och röda kort?
Citera
2026-06-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
FairPlay som i gula och röda kort?

Såhär fungerade uträkningen av Fair play-poäng i VM 2022:

Citat:
How does the fair play rule affect points in FIFA World Cup matches?

These are the point deductions according to the fair play system:

Yellow cards: -1

Indirect red card: -3 (as a result of a second yellow card)

Direct red card: -4

Yellow card and direct red card: -5 (with only one of the deductions applied to a player in a single game)
Citera
2026-06-13, 19:26
Medlem
Hur fan kan dom lägga matchen kl 04.00 (våran tid) mellan Sverige-Tunisien när bägge länderna ligger plus minus 1 timme i tidszon?! Tar dom ingen hänsyn till de länder som spelar och dess tv-publik, vid val av tidpunkt för match?
Citera
2026-06-13, 21:48
Medlem
Flaklypans avatar
Tackar och bockar, då är jag med, skål på det!

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Saxat från Reddit nedan:
Citera
2026-06-13, 21:50
Medlem
Flaklypans avatar
Japp såg det, tackar!

Osannolikt men inte lika omöjligt som att Sverige kommer att vinna VM
sry

Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser

Citera
2026-06-14, 13:11
Medlem
FNLSs avatar
Det krävs nog att Isen och Göken gör ett mål var per match om det ska bli en sommar vi aldrig glömmer
Citera
2026-06-14, 13:31
Avstängd
.NateHiggers.s avatar
Den som står idag kommer stå i hela VM. Nordfeldt tror Dumh på.

Olof Dumh säger att han har listat ut att detta kommer bli startelvan.

Nordfeldt

Bernhardsson Lagerbielke Hien Lindelöf Gudmundsson

Ayari Karlström

Nygren

Isak Gyökeres
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in