Citat:
Och ändå kommer du aldrig ens i närheten av hennes utbildningar din luffare
Hon är utbildad jurist. Hon tog en kandidatexamen i juridik vid Lunds universitet år 2008.
Efter sina juridikstudier arbetade hon bland annat som praktikant vid Svenskt Näringslivs Brysselkontor och har sedan varit verksam som skribent, opinionsbildare, chefredaktör och politiker.
Hon har även gått Stureakademin, ett ledarskaps- och utbildningsprogram som drivs av den liberala tankesmedjan Timbro.
Sedan 2024 är Alice Teodorescu Måwe ledamot av Europaparlamentet för Kristdemokraterna.
Hon är utbildad jurist. Hon tog en kandidatexamen i juridik vid Lunds universitet år 2008.
Efter sina juridikstudier arbetade hon bland annat som praktikant vid Svenskt Näringslivs Brysselkontor och har sedan varit verksam som skribent, opinionsbildare, chefredaktör och politiker.
Hon har även gått Stureakademin, ett ledarskaps- och utbildningsprogram som drivs av den liberala tankesmedjan Timbro.
Sedan 2024 är Alice Teodorescu Måwe ledamot av Europaparlamentet för Kristdemokraterna.
Mmm, alla dessa utbildningar kanske imponerar på icke upplysta. Det KAN ju vara så att hon är kompetent, allt är i sin ordning och hon jobbar för den rätta saken. Det KAN också vara att hon är placerat gods, kanske inte lika uppenbart som Pål Jonssons placering på utbildningar och sedan FM av Ingemar Dörfer/Carl Bildt/Henry Kissinger men likväl placerad. Hon svängde i princip över en natt från att varit rätt vettig till man undrade vad fan hände. JÅ svängde han också även om det verkade ta lite längre tid.
Citat:
Du ska nog ta en kurs i företagsekonomi innan du uttalar dig så tvärsäkert.
Bolaget har haft en omsättning på ca 1 miljon. Bolaget har gjort en vinst på ca 860.000
Bolaget har betalat 180.000 i skatt för den vinsten Bolager gjort.
Det är väldigt långt ifrån ”det är som om någon satt 1 million på hennes bankkonto”
Av den miljonen finns det såldes 680.000
Kvar och den är kvar i bolaget. Den kan investeras eller delas ut till ägarna/ägaren men det har det inte gjort - ännu.
Måwe har inte tjänat en krona. Det finns ingen ”income” för henne i bolaget.
Bolaget är en egen juridisk person och har inte haft några personalkostnader ej heller tagit beslut om utdelning. Bolaget har betalat skatt på den vinst bolaget gjort.
Bolaget har haft en omsättning på ca 1 miljon. Bolaget har gjort en vinst på ca 860.000
Bolaget har betalat 180.000 i skatt för den vinsten Bolager gjort.
Det är väldigt långt ifrån ”det är som om någon satt 1 million på hennes bankkonto”
Av den miljonen finns det såldes 680.000
Kvar och den är kvar i bolaget. Den kan investeras eller delas ut till ägarna/ägaren men det har det inte gjort - ännu.
Måwe har inte tjänat en krona. Det finns ingen ”income” för henne i bolaget.
Bolaget är en egen juridisk person och har inte haft några personalkostnader ej heller tagit beslut om utdelning. Bolaget har betalat skatt på den vinst bolaget gjort.
Är hon ensam aktieägare i AB så är pengarna in på AB hennes. Hon kontrollerar rubbet. Att hon har miljoninkomster privat från skattebetalarna gör att hon kan låta pengarna vara kvar i bolaget och växa där. Dem där miljonen var kanske bara den första i lång rad av miljoner. Förövrigt utgår jag från att det sätts in pengar på konton utomlands också som vi inte ser.
Citat:
Det är solklart för alla som lyft blicken lite.
Nu verkar man inte kunna backa längre tillbaka än till 2021 men landsförrädaren Fredrik Reinfeldt fick in över 100 miljoner på sitt bolag mellan 2015 och 2020. Nu verkar det ha sjunkit lite men han har ändå fått in nästan 30 miljoner till sedan 2021. 100% korruptions-pengar.
https://www.allabolag.se/foretag/fredrik-reinfeldt-ab/stockholm/f%C3%B6retagsutveckling/2K47D7EI5YEHU
Citat:
Kan någon fylla i för lata mig mig hur det kan vara lagligt för en politiker att få inkomst från okänt håll och att de inte behöver redovisa?
Ska Polisen börja ta hennes bilar och klockor för att de misstänker pengarna kommer från kriminallitet? Hur funkar detta i praktiken att hon inte behöver redovisa detta?
Hur är det med skatt på dessa pengar?
Ska Polisen börja ta hennes bilar och klockor för att de misstänker pengarna kommer från kriminallitet? Hur funkar detta i praktiken att hon inte behöver redovisa detta?
Hur är det med skatt på dessa pengar?
Borde vara förbjudet.
Citat:
Så du är en fattiglapp men FB-mått mätt. Om du nu ska ljuga så ljug ordentligt.
Citat:
+1.