2026-06-05, 11:12
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Ingen aning vad en Flashbackdase är men låter som personer som är anonyma sitter och skryter på ett anonymt forum. Man måste vara bra störd om man får något ut av att som anonym sitta och ljuga, vad har man liksom att tjäna på detta?
Eftersom du med reptilinstinkt trodde detta betyder att du är en av dessa, vad får du ut av det?

Konst ger ingen cashflow, du avslöjade dig där med att inte var ekonomiskt framgångsrik, förstår varför nu varför du har flashbackdase
Ja, vad får du ut? Det frågar jag mig just nu. Antar du tycker det är nån sorts stöd för dina åsikter skulle vara rätt?
Citera
2026-06-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Ah, din källa är alltså facebook?
Ok så du börjar alltså ljuga nu, är så när bildning saknas, då tar man till lögn
Citera
2026-06-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ja, vad får du ut? Det frågar jag mig just nu. Antar du tycker det är nån sorts stöd för dina åsikter skulle vara rätt?
Har strax över miljonen i årslön, utöver det har jag utdelningar och hyr även ut fastigheter, var väldigt många år sedan jag ens behövde en lön, men lätta pengar och jobbar väldigt lite (i timmar räknat) men får massa utfört dessa timmar.
Citera
2026-06-05, 11:16
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ok så du börjar alltså ljuga nu, är så när bildning saknas, då tar man till lögn
Och du kan alltså inte backa upp dina påståenden? Antog väl det.
Citera
2026-06-05, 11:17
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Har strax över miljonen i årslön, utöver det har jag utdelningar och hyr även ut fastigheter, var väldigt många år sedan jag ens behövde en lön, men lätta pengar och jobbar väldigt lite (i timmar räknat) men får massa utfört dessa timmar.
Ja det imponerar säkeet på någon, men för diskussionen är det ju helt irrelevant, så håll dig till ämnet unge man.
Citera
2026-06-05, 11:18
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
https://klagget.nu/2026/06/04/grav-teodorescu-mawe-tjanar-en-miljon-extra-utan-att-redovisa/

Det står nu klart, om någon tvivlade, att Måwe skrattar hela vägen till banken. Förutom fanatisk Israel-propagandist står det nu klart att hon tjänat 1 miljon kronor per år i smyg.

Alice Teodorescu Måwe valdes in i EU-parlamentet 2024, och förutom månadsrvode på ca 11 250 euro har hon ett rejält tilltaget skattefritt traktamente på 359 euro per arbetsdag i Bryssel och Strasbourg.1 Hon tjänar betydligt mer än en riksdagsledamot.

Granskningsinstitutet Klägget har granskat Alice Teodorescu Måwe och upptäckt att hon har stora sidoinkomster som hon inte redovisar i sin transparensdeklaration. Bara under 2025 så fick hennes bolag Klartext Stockholm AB enligt årsredovisningen in 980 000 kronor trots att bolaget saknar anställda.

Det är stora inkomster för ett företag som saknar anställda. Misstanken ligger nära till hands att Teodorescu Måwe fortfarande jobbar med bolaget utan att ta ut lön.

I sin transparensdeklaration till EU-parlamentet kallar hon det ett “eget aktiebolag” men hon har kryssat i en ruta för att det inte ger några inkomster trots att bolaget får in stora summor. Under 2025 tog hon varken ut lön eller utdelning, utan lät pengarna ackumuleras på företagets konton.3

Under 2024 drog bolaget in mer än en miljon kronor.

Vi har frågat Teodorescu Måwe och hennes kansli i parlamentet var pengarna kommer ifrån men hon vägrar svara.

Bolaget Klartext är det bolag som Teodorescu Måwe använde för sin verksamhet som opinionsbildare, skribent och lobbyist. Bolaget ska bland annat “bedriva skribent-, konsult- och föredragsverksamhet inom kommunikation och omvärldsbevakning”.5 Innan hon kom in i parlamentet fick hon enligt transparensdeklarationen 70 000 kronor i månaden från bolaget.

"– MEP Teodorescu-Måwe appears to have violated the European Parliament’s transparency rules by failing to declare outside income of ca €90,000 in 2025. Declarations of outside income and financial holdings are a crucial tool for preventing conflicts of interest, so failing to declare such a significant sum is clearly unacceptable”, säger Olivier Hoedeman som är research- och kampanjkoordinator på CEO, och expert på lobbying i EU-systemet."

Teodorescu Måwe behöver berätta var pengarna kommer ifrån. Hon behöver också förklara varför hon inte har redovisat sina miljoninkomster från extrajobbet.

Tycker ni verkligen denna kvinna fortfarande har rent mjöl i påsen?
Oavsett vad man tycker om Måwe så är din trådstart lika tillvriden som undermålig. Några exempel:

- Du skriver: ” Misstanken ligger nära till hands att Teodorescu Måwe fortfarande jobbar med bolaget utan att ta ut lön.” Det är helt ok att inte ta ut lön ur sitt bolag, så detta är en ickefråga.

- Du skriver: ” Förutom fanatisk Israel-propagandist står det nu klart att hon tjänat 1 miljon kronor per år i smyg.” Nej, bolaget har omsatt en miljon per år. Vinsten är betydligt lägre (det är bara att kolla på t ex Ratsit), och om hon inte tagit ut lön har hon inte tjänat en spänn, Tjäna pengar kan hon göra först om hon någon gång i framtiden luckas sälja bolaget, eller ta ut utdelning. Dessutom har ditt påstående om ”fanatisk israel-propagandist” inte ett dugg att göra med trådens ämne.

- Du får det att framstå som att EU har riktat kritik mot Måwe, men jag hittar inget om det. Släng gärna fram en källa! CEO, som du refererar till, är en fristående organisation som håller koll på lobbyister.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2026-06-05 kl. 11:21.
Citera
2026-06-05, 11:18
Medlem
Citat:
Och du kan alltså inte backa upp dina påståenden? Antog väl det.
Du kan inte ”anta” något överhuvudtaget, du har gång på gång visat att du har alldeles för dålig slutledningsförmåga för det.
Citera
2026-06-05, 11:19
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Du kan inte ”anta” något överhuvudtaget, du har gång på gång visat att du har alldeles för dålig slutledningsförmåga för det.
Men sluta slingra dig och håll dig till ämnet nu.
Citera
2026-06-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ja det imponerar säkeet på någon, men för diskussionen är det ju helt irrelevant, så håll dig till ämnet unge man.
Imponerar i vartfall inte på de jag umgås med för de och vi värderar andra saker mycket högre.
Än en gång visar du att din slutledningsförmåga är kass, tror man att en rik framgångsrik person är en ”ung man”då är man ingen Einstein. Men tillbaka till bandet nu innan chefen ser att du sitter och fibblar med mobilen
Citera
2026-06-05, 11:23
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofJohanssonSvin
Är du dum i hela huvudet eller?

Det är ju liktydigt med att någon satt in en miljon på ett av hennes bankkonton. Att hon ännu inte tagit ut pengarna har ju noll betydelse. Någon har ju satt in dessa pengarna där hon kan ta ut dem. Hon kontrollerar miljonen.
Vilken miljon? Företagets omsättning är en miljon.

Alltid lika fascinerande när icke underbyggda påståenden så småningom blir trådsanningar.
Citera
2026-06-05, 11:55
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Imponerar i vartfall inte på de jag umgås med för de och vi värderar andra saker mycket högre.
Än en gång visar du att din slutledningsförmåga är kass, tror man att en rik framgångsrik person är en ”ung man”då är man ingen Einstein. Men tillbaka till bandet nu innan chefen ser att du sitter och fibblar med mobilen
Ok, men du har alltså inget vettigt att komma med? Då tror jag att jag inte ödslar mer tid på dif.
Citera
2026-06-05, 12:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofJohanssonSvin
Är du dum i hela huvudet eller?

Det är ju liktydigt med att någon satt in en miljon på ett av hennes bankkonton. Att hon ännu inte tagit ut pengarna har ju noll betydelse. Någon har ju satt in dessa pengarna där hon kan ta ut dem. Hon kontrollerar miljonen.
Jag flera bolag. Aktiebolag.
Jag behöver inte ta ut någon lön, pengarna stannar i bolaget tills jag behöver pengarna. -Det vet alla som har företag. Så funkar företagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in