2026-06-06, 13:30
  #121
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Hur kan du betala för 5% skatt?
Skaffa en revisor som kan skattereglerna?

Om du inte gör några som helst avskrivningar, avdrag, inga utgifter som tar ner vinsten, så betalar ditt AB 21% i skatt. Se det som en absolut max-skatt för bekväma.
Citera
2026-06-06, 13:38
  #122
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Skaffa en revisor som kan skattereglerna?

Om du inte gör några som helst avskrivningar, avdrag, inga utgifter som tar ner vinsten, så betalar ditt AB 21% i skatt. Se det som en absolut max-skatt för bekväma.

Skatt betalas efter alla avdrag såklart. Har revisor. Finns ingen möjlighet att betala 5% skatt i ett aktivt bolag.
Citera
2026-06-06, 13:41
  #123
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Har revisor. Finns ingen möjlighet att betala 5% skatt i ett aktivt bolag.
Jag gör det och du är bara lat. Men visst kan olika firmor ha olika möjligheter, t.ex har jag stora lager som är värda många gånger årsomsättningen, jag har avdragsgill goodwill osv. Du kanske säljer pizzor och kan bara dra av mjöl.

Inte ens världens rikaste företag apple betalar mer än 5% i skatt, trots 100-tals miljarder i vinst.
Citera
2026-06-06, 13:41
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej, inte från vem. Mitt namn står liksom inte med i rapporten om jag är kund där.

Hade dina inköp stått för 100 % av vinsten hade ditt namn stått där.
Citera
2026-06-06, 13:43
  #125
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag gör det och du är bara lat. Men visst kan olika firmor ha olika möjligheter, t.ex har jag stora lager som är värda många gånger årsomsättningen, jag har avdragsgill goodwill osv. Du kanske säljer pizzor och kan bara dra av mjöl.

Inte ens världens rikaste företag apple betalar mer än 5% i skatt, trots 100-tals miljarder i vinst.

Editerad men du hann svara.
Det är klart att man gör alla sina avdrag, avsättningar etc. Jag menar såklart - som alla - att man efter det inte kan betala 5% skatt.
Citera
2026-06-06, 14:02
  #126
Medlem
varför är det ingen annan MEP som väcker en korruptions utredning mot henne.
finns det ingen som kräver transparens?
enligt eu egna direktiv är det krav på att lista finansiärer och samtliga man träffar som lobbygrupper

https://www.europarl.europa.eu/pdf/meps/Code_of_Conduct_EN.pdf
artikel 4 §2e

hon har begått ett brott mot EU av att inte deklarera finansiärer och därför kan avrättas för högförräderi mot demokratin

hon bryter även mot artikel 3 då hon går emot folkvalda intressen för egen ekonomisk vinning

hon bryter mot artikel 1 o 2 i att ta emot gåvor för att åsidosätta hennes uppdrag för privata ärenden

som medborgare inom EU är det en uppgift att jaga henne för envarsgripande då detta ger livstidsfängelse.
Citera
2026-06-06, 14:16
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
varför är det ingen annan MEP som väcker en korruptions utredning mot henne.
finns det ingen som kräver transparens?
enligt eu egna direktiv är det krav på att lista finansiärer och samtliga man träffar som lobbygrupper

https://www.europarl.europa.eu/pdf/meps/Code_of_Conduct_EN.pdf
artikel 4 §2e

hon har begått ett brott mot EU av att inte deklarera finansiärer och därför kan avrättas för högförräderi mot demokratin

hon bryter även mot artikel 3 då hon går emot folkvalda intressen för egen ekonomisk vinning

hon bryter mot artikel 1 o 2 i att ta emot gåvor för att åsidosätta hennes uppdrag för privata ärenden

som medborgare inom EU är det en uppgift att jaga henne för envarsgripande då detta ger livstidsfängelse.

Lägg därtill hennes privata investeringar i vapentillverkning, samtidigt som hon är ledamot i Committee of Security and Defence (SEDE) (EU).
Citera
2026-06-06, 14:24
  #128
Medlem
Voloteas avatar
Israel betalar henne och hon pullar hela vägen till banken. Vider
Citera
2026-06-06, 14:38
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Lägg därtill hennes privata investeringar i vapentillverkning, samtidigt som hon är ledamot i Committee of Security and Defence (SEDE) (EU).

vad jag förstår så straffas MEPs från sina egna nationers korruptionsbalkar.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700/#K22
från kap 22 om landsvek behöver inte landet vara i krig §10 att bara krigsfara eg hur vi är emot ryssland nu lägger grund för §3 o §4 att även vid oaktsamhet förvärvar tjänster till främmande makter lägger grund för åtal om föräderi.
definitionen är att tjäna andra länders intresse än sitt eget. vad vi vet om att hon undanhåller finansiering från främmande makter är då ett hot mot demokratin.

kap19 §2,3 att missbruka sin position som folkvald att förmå sig med utländskt bistånd emot andras intressen

detta är då markant mer allvarlig än någon youtuber som gör någon video som är kritisk till nato. att som MEP har hon extra suverän makt över sverige
om sveriges totalförsvar undermineras genom EU förslag emot att hon tar mutor är det extremt allvarligt.
__________________
Senast redigerad av QuantumPulse 2026-06-06 kl. 14:44. Anledning: kom på mer
Citera
2026-06-06, 14:38
  #130
Medlem
En zigenare gör zigenargrejer. Wow, vem kunde ana...
Citera
2026-06-06, 18:44
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Inte påläst om detta specifikt men att högern är korrupta, vilken nyhet liksom.



Så länge man är rasist så rättfärdigar du korruption? Inte så konstigt att vänstern leder...



Högerextrema hyllar korruption sålänge det gynnar deras fascistiska/rasistiska agenda, tyvärr helt opålitliga människor som inte bryr sig om lag och rätt. Flera högerpolitiker är i princip köpta plants från utlandet således en stor säkerhetsrisk för Sverige.

Vänstern är, har varit och kommer alltid att vara den största säkerhetsrisken för nationalstaten Sverige.
Citera
2026-06-06, 22:51
  #132
Medlem
Hon beter sig shady men tror knappast hon gör något olagligt. Jag tror hon vet hur långt gråzonen sträcker sig.

Hennes twitter är ren engagement/rage bait.

Eventuella konsekvenser av dålig redovisning, allmän bad faith och semibedräglighet är små i sammanhanget. Hon kanske åndå inte blir omvald så hon maxxar väl de åren hon har.

Får intrycket av att hon bygger en image modellerad på Amerikanska konservativa politiska influencers, fox news hosts, turning point folk osv. Inför framtiden.

Mer Erika Kirk än Ebba Bush.

Skulle gissa att hon hellre var i nån turning point liknande organisation än där hon är nu. Inga krav på att faktiskt leverera eller driva igenom något i den typen av poliitiskt arbete.

Hon skall redovisa sidoinkomster för EU och bland definitionerna av dessa står gåvor i form av tjänster och personal med. Där skulle hon redovisat livvakterna.

Istället skriver hon det i nån övrigtruta i samma dokument. Utan vidare förklaring.

Självklart vet hon om att om hon inte skriver det alls så är det korruption. Så hon skriver det i fel ruta så det kan falla under slarv inkompetens. Plausable deniability.

Att hon mjölkar sin politiska ställning lägger jag mig inte i. Men att det sker genom att bedra sina egna väljare, de som redan litar på henne är svagt. Knappast kristet.

Hårda mot brott lovar hon för atr få de röster hon behöver så hon själv kan sko sig genom bedräglighet och småkorruption.

Girig och knappast ärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in