2026-06-10, 16:50
Medlem
https://swedroid.se/google-ger-sig-och-tillater-installation-av-overifierade-appar/

"Google har lyssnat på kritiken och slopar nu den totala blockeringen av overifierade appar."
Citera
2026-06-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
https://swedroid.se/google-ger-sig-och-tillater-installation-av-overifierade-appar/

"Google har lyssnat på kritiken och slopar nu den totala blockeringen av overifierade appar."

Typ du ska kunna lägga in en APK när det gäller en äldre version eller så tror jag. Försöker du lägga in något annat eller app som inte är registrerad måste du köra utvecklar-läge plus vänta 24 timmar. Så att lägga in vissa filer kommer enligt uppgift ändå ge problem...

Och sen är det löjligt Google nämner risker för folk som vet vad de håller på med eller har själva gjort appen. Annars, om jag kört en app mot Virus total och den är ren litar jag på det inte är någon fara. Ber någon okänd person mig installera en app? Kommer inte hända...
Senast redigerad av Snobird 2026-06-10 kl. 23:02.
Citera
2026-06-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Typ du ska kunna lägga in en APK när det gäller en äldre version eller så tror jag. Försöker du lägga in något annat eller app som inte är registrerad måste du köra utvecklar-läge plus vänta 24 timmar. Så att lägga in vissa filer kommer enligt uppgift ändå ge problem...

Och sen är det löjligt Google nämner risker för folk som vet vad de håller på med eller har själva gjort appen. Annars, om jag kört en app mot Virus total och den är ren litar jag på det inte är någon fara. Ber någon okänd person mig installera en app? Kommer inte hända...
Det mycket otrevliga är att det är Google, är den som bestämmer över din Android-telefon nu när de har lyckats monpolisera ena sidan av duopol marknaden (Google - Apple). Exempelvis både Bankid-appen och Stockholms Lokaltrafiks-app måste du ladda ner hos Google Play. De finns ingen annanstans.
Snacka om korruption?
Du äger inte bruket av din mobiltelefontelefon längre och de har rätt att spionera och påverka dig.
Vilket skitsamhälle vi lever i.

Läs och fundera över Swedroids överskrift till texten; "Google ger sig och tillåter installation av overifierade appar"

"Google.......tillåter"
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in