Idag skulle jag handla lite finare röd stark peppar och valde för skojs skull att se om det blev ett påslag på papp-påsen så jag provade att bara väga påsen först. En en vanlig påse man har för komposten. Strax över 10 kr skulle de ha. Det innebär ju att jag betalat skitmycket genom åren för att få sakerna i en påse?
Nu vägde jag dem separat och stoppade ner i påsen. Hur gör ni?
Utan påsen givetvis. En sån där jävla styggelse kan ju som du säger kosta flera kronor beroende på vad man köper. Det är inte det att jag inte har råd utan det är en ren principfråga. Men i ärlighetens namn så brukar jag ändå oftast låta frukt och grönt ligga löst, givet att det inte är något som är känsligt för smällar och stöter. Är ju skillnad på gröna äpplen och jag vet inte, tomater eller paprika.
Jag är ofta en såndär mupp som inte tar nån påse öht. 2 paprikor några lökar o en klase tomater får åka fritt på bandet med en liten lapp på toppen av nån av dem.
Vad kan en sån påse väga? 10 gram? Om den kostade 10 kr så undrar jag vad du egentligen hittat som kostar 1000 kr kilot bland frukt och grönt.
Nu tar jag aldrig papperspåsar utan kör på plast, lite beroende på vad som köps slänger jag ner flera olika varor i samma och lägger fler lappar på samma påse. Men helt oavsett så är kostnaden för en påse så försvinnande liten att det inte spelar någon roll.
När det kommer till pepparfrukter och sånt lätt så brukar jag bara lägga på bandet (om det inte är 1800 stycken eller nåt). Sen sköljer man ju all sån innan användning ändå.
För att vara ärlig brukar jag skita i papperspåsarna. Det är ju inte enorma mängder och det är ju bara för hon som sitter bakom att liksom rulla fram dom så tillvida att man inte blandar allt. Ska fråga dom på lokala handlarn nästa gång vad dom föredrar. Visst jag gillar billigt, men man vill ju inte fucka med deras arbetsdag heller.
Vad kan en sån påse väga? 10 gram? Om den kostade 10 kr så undrar jag vad du egentligen hittat som kostar 1000 kr kilot bland frukt och grönt.
Nu tar jag aldrig papperspåsar utan kör på plast, lite beroende på vad som köps slänger jag ner flera olika varor i samma och lägger fler lappar på samma påse. Men helt oavsett så är kostnaden för en påse så försvinnande liten att det inte spelar någon roll.
En roligare habaneropåse. Tror det var 20-30 gram men kommer inte ihåg på rak arm.