2026-06-04, 15:31
Medlem
RondellKonsts avatar
Hej

Är det bara jag som tycker att det har varit väldigt mycket militär plan som har flugit lågt över Kristinehamn

Så min fråga är varför flyger dom så jävlar lågt och flyger så mycket över Kristinehamn

Mos jag tror jag har lagt tråden på rätt forum flytta gärna om den är i fel forum
Citera
2026-06-04, 16:21
Medlem
sommarlovs avatar
Ryssarna måste gnugga händerna över svenskarnas vilja att berätta om varenda militär grej vi ser!
Citera
2026-06-04, 16:43
Medlem
Batagares avatar
AI: Det finns inga större planerade militärövningar i Sverige i juni månad; Försvarsmaktens större övningsverksamhet sker främst på deras ordinarie övnings- och skjutfält under försommaren.
Citera
2026-06-04, 17:49
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
AI: Det finns inga större planerade militärövningar i Sverige i juni månad; Försvarsmaktens större övningsverksamhet sker främst på deras ordinarie övnings- och skjutfält under försommaren.

Nja, det var inte riktigt sant.
"Den nordliga delen av Natos flygövning Ramstein Flag 26 genomförs i år i Sverige, Finland, Norge och Danmark mellan den 8 och 19 juni 2026."
"Övningen omfattar 19 Nato-länder och över 150 flygplan (stridsflyg, stödsystem och Natoresurser såsom AWACS och RQ-4D) som genomför omkring 150 flygningar per dag från 15 flygbaser runt om i Europa."

https://www.forsvarsmakten.se/aktuellt/ovningar/ramstein-flag-26/
Citera
2026-06-04, 20:32
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ryssarna måste gnugga händerna över svenskarnas vilja att berätta om varenda militär grej vi ser!

Ja för de lär ju inte ha några spioner i landet eller spionsatelliter..
Citera
2026-06-04, 21:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Övriga fordon --> Vapen och militär
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem