2026-06-04, 15:07
  #1
Moderator
Parongatans avatar
Äldre man fallit från balkong på Nyköpings Lasarett.

TV4 skriver bland annat:

Citat:
En äldre man har dött efter att han fallit från en balkong på Nyköpings lasarett, rapporterar SN. Anhöriga har underrättats.
Citera
2026-06-04, 15:22
  #2
Avstängd
Lacerdas avatar
Låter mer som självmord. Tänk själv att bli svag, gammal och grå. Största utmaningen är att tömma tarmen, nä tack. Den där gubben kan mycket väl vara jag om 20 år.
Citera
2026-06-04, 15:29
  #3
Medlem
Under natten tydligen.
Citera
2026-06-04, 15:37
  #4
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Låter mer som självmord. Tänk själv att bli svag, gammal och grå. Största utmaningen är att tömma tarmen, nä tack. Den där gubben kan mycket väl vara jag om 20 år.

Det tror jag också. Ett relativt vanligt sätt för äldre människor att ta sig själv av daga. Att bara luta sig tillräckligt långt ut och låta gravitationen göra resten. Men det blir alltid en utredning för att kunna säkerställa så långt det är möjligt, vad som inträffat.

Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Under natten tydligen.

Så är det. Blir intressant att se vad mer som framkommer. Med största sannolikhet ett självmord.
Citera
2026-06-04, 15:41
  #5
Medlem
Han kanske skulle gå på muggen men var lite omtöcknad av både det ena och det andra så han tog första dörr han såg och föll över balkongräcket i mörkret.
Citera
2026-06-04, 16:54
  #6
Medlem
engammalfisks avatar
Psykiatriska avdelningen där har galler på balkongen, de får apa efter det, inget slinka undan där inte.
Citera
2026-06-04, 17:11
  #7
Medlem
Inte direkt ovanligt med förvirrade människor på ett sjukhus. Kan ju varit starkt medicinerad efter något ingrepp.
Citera
2026-06-04, 17:16
  #8
Medlem
Theoneandonlymes avatar
Samtliga balkonger är sedan ett antal år alltid låsta och nyckel finns på avd . Nu blir det stor utredning hur personen kunde ta sig ut .
Citera
2026-06-04, 22:33
  #9
Medlem
Alla balkonger är inte alls låsta. Var bara att knata ut, dygnet runt dessutom, på b.la våning 8. Eller, så var det iaf för två år sedan när min far var inneliggande där.

Akutgeriatriska ligger på våning 4 f.ö
Citat:
Ursprungligen postat av Theoneandonlyme
Samtliga balkonger är sedan ett antal år alltid låsta och nyckel finns på avd . Nu blir det stor utredning hur personen kunde ta sig ut .
Citera
2026-06-04, 22:38
  #10
Medlem
Theoneandonlymes avatar
Ajdå då har det begåtts allvarliga fel då det inte får vara öppet sedan många år sedan en person hoppade ner från plan 10 .....klarade sig dock med 2 brutna ben och han hamnade sedan på plan ......10


Citat:
Ursprungligen postat av Nkhs
Alla balkonger är inte alls låsta. Var bara att knata ut, dygnet runt dessutom, på b.la våning 8. Eller, så var det iaf för två år sedan när min far var inneliggande där.

Akutgeriatriska ligger på våning 4 f.ö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in