2026-06-04, 15:45
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank87
Kan någon förklara för mig hur vänstern tänker? Är detta bara rent och skärt hyckleri och ett försök att framstå som självgod eller har dom verkligen så lite självinsikt?

De kan alltså höras skrika, "from the river to the sea", "hata Israel" eller till och med "hata alla judar". Detta för att i nästa andetag skrika högerextrema är nazister, SD är nazister, ja till och med, håller du inte med mig så är du nazist.

Men de är ju faktiskt dom som uppenbart är "äkta" eller vad man ska säga, nazister. Ser dom inte detta själva eller är dom förblindade av sitt hat, propaganda eller är folk bara generellt såhär naiva?

Du tänker fel. Dom förstår inte bättre. Se dom som minderåriga, barn. Då kanske det klarnar.
Som liten har man ju ett bristande konsekvenstänk.
Citera
2026-06-04, 15:46
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Kan någon förklara för mig hur vänstern tänker? Är detta bara rent och skärt hyckleri och ett försök att framstå som självgod eller har dom verkligen så lite självinsikt?

De kan alltså höras skrika, "from the river to the sea", "hata Israel" eller till och med "hata alla judar". Detta för att i nästa andetag skrika högerextrema är nazister, SD är nazister, ja till och med, håller du inte med mig så är du nazist.

Men de är ju faktiskt dom som uppenbart är "äkta" eller vad man ska säga, nazister. Ser dom inte detta själva eller är dom förblindade av sitt hat, propaganda eller är folk bara generellt såhär naiva?

Det närmaste du kommer nazismen idag är sionisthögern i Israel, och förstås alla som stöder den runtom i världen.

Det har inget med svensk "vänster" eller "höger" att göra, också fast ett par svenska partier av sina egna skäl valt att ställa sig bakom den israeliska regeringen.
Citera
2026-06-04, 15:49
Avstängd
Jag har aldrig mött en Sverigedemokrat som inte är antisemit
Citera
2026-06-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstkuk
Nej, nazism är när man hatar människor pga deras tro. Det spelar ingen roll om du är höger eller vänster.

Den största nazistiska grupperingen i Sverige idag är islamisterna.

Mja, bara om tron är judendomen. Nazisterna har inget emot muslimer.
Citera
2026-06-04, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Mja, bara om tron är judendomen. Nazisterna har inget emot muslimer.

Du förstår verkligen inte. Nazism finns inom alla kategorier folk. Muslimer hatar alla som inte är muslimer, alltså nazister mot alla.
Citera
2026-06-04, 16:33
Medlem
Citat:
Du förstår verkligen inte. Nazism finns inom alla kategorier folk. Muslimer hatar alla som inte är muslimer, alltså nazister mot alla.

Vänligen läs på om Haj Amin al-Husseini
Citera
2026-06-04, 16:47
Medlem
Citat:

Var kan vänstern höras ropande hata alla judar?
Aldrig hört.
Citera
2026-06-04, 17:12
Avslutad
Citat:
Vänligen läs på om Haj Amin al-Husseini

... Du på riktigt anser att vissa folkgrupper inte kan vara nazistiska eller rasistiska?
Citera
2026-06-04, 18:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Fast det pågår hela tiden bara idag dödas det ca 10 av Israel!

Vafan angår det dig ?
Citera
2026-06-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Var kan vänstern höras ropande hata alla judar?
Aldrig hört.

Ta random vänster/palestinademo.
Se på hatet mot judar i tex Malmö
Citera
2026-06-04, 18:17
Medlem
Citat:
... Du på riktigt anser att vissa folkgrupper inte kan vara nazistiska eller rasistiska?

Absolut, folkgruppen skåningar är nog varken nazistiska eller rasister.
Citera
2026-06-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ta random vänster/palestinademo.
Se på hatet mot judar i tex Malmö

Jag har sett åtskilliga och aldrig hört det.
Jag säger inte att det finns folk som ogillar judar, men att påstå att vänstern står bakom något sådant är bara något som existerar i din högervridna hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in