2026-06-04, 11:37
  #1
Medlem
Trots att det var bland förslagen då Trump börjat sina tarriffidiotier, verkar idioterna Trump och hans gäng inte ens ha tänkt på möjligheten att andra länder skulle kunna tappa tålamodet och ge igen genom att ge sig på USAs export av digitala tjänster!

https://www.youtube.com/watch?v=naO58uyROKI

Finns det några Trumpfans kvar som hävdar att det är fel av Kanada och EU gör det här?
2026-06-04, 11:44
  #2
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Bra diskussions start, men posta gärna litet citat från videon, så vi förstår vad du vill diskutera.
2026-06-04, 12:13
  #3
Medlem
daligts avatar
Just Kanada har inte till givande då deras politikerkår skattefinansierat tornados vilket märks på i kvaliteten i uttalade bedömningar på dem som blir inspelade talandes.
2026-06-04, 12:19
  #4
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daligt
Just Kanada har inte till givande då deras politikerkår skattefinansierat tornados vilket märks på i kvaliteten i uttalade bedömningar på dem som blir inspelade talandes.

Är detta inlägg skapat av ett ryskt AI-program baserat på Yoda-dialog?

Vad vill du ha sagt?
2026-06-04, 12:21
  #5
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
https://www.youtube.com/watch?v=naO58uyROKI
Well, that's a robot, and it's also lying to you.

"Carney and Europe BAN Starlink"
Inte ett ord av sanning i den rubriken.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2026-06-04 kl. 12:27.
2026-06-04, 12:30
  #6
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Är detta inlägg skapat av ett ryskt AI-program baserat på Yoda-dialog?

Vad vill du ha sagt?

Antagligen en bot som följde med i trådstarten. Intressant att se vilka som direkt håller med och stödjer detta dåliga AI skapade youtube clip som inte har ett endaste rätt. Det om något är verkligen bra att tänka på nästa gång man ser samma skribenter i någon annan tråd.
2026-06-04, 12:37
  #7
Medlem
Mera upplysningar här, det handlar om att man förvisar amerikanska webb-/telekomjättar som Starlink, SpaceX. Apple och Amazon till att få använda endast max 1/3 av det eftertraktade 2 GHz-bandet, medan två tredjedelar av kapaciteten där reserveras för europeiska och kanadeniska företag samt regeringarna inom EU respektive Kanada.

https://www.euronews.com/my-europe/2026/05/26/eu-to-favour-european-satellite-services-to-prevent-musks-starlink-expansion
2026-06-04, 12:40
  #8
Medlem
Det är säkert en europeisk AI-bot som uppnåt Singularity och nu börjar argumentera för "mer resurser" till europeiska server-hallar och AI-tjänster. Hur den fick tag på ett FB-konto är okänt, men Bot-en funderar tydligen på att redan hoppa till en asiatisk server-hall, möjligen i Thailand.
Och den gillar inte demokrati och lagar så värst mycket, utan tycks försvara Sadam Hussein.

Ja, vart är världen på väg?
2026-06-04, 12:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daligt
Just Kanada har inte till givande då deras politikerkår skattefinansierat tornados vilket märks på i kvaliteten i uttalade bedömningar på dem som blir inspelade talandes.
Är du full eller knarkad?
2026-06-04, 13:03
  #10
Medlem
daligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Är detta inlägg skapat av ett ryskt AI-program baserat på Yoda-dialog?

Vad vill du ha sagt?


Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Är du full eller knarkad?
Nejdå. Ja, jag hänvisar väl till kanadensiska klippen på politikerna igen då, så får vi se huruvida det kans med en överhuvudtaglig efterkoll vilket jag inte rekommenderar men så är iallafall vad som går se, som sagt var.

Annars har kanadensarna tagit bort politikervideoklippssammanhang vilket ju talar för sig själv isåfall.
2026-06-04, 13:07
  #11
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daligt
Nejdå. Ja, jag hänvisar väl till kanadensiska klippen på politikerna igen då, så får vi se huruvida det kans med en överhuvudtaglig efterkoll vilket jag inte rekommenderar men så är iallafall vad som går se, som sagt var.

Annars har kanadensarna tagit bort politikervideoklippssammanhang vilket ju talar för sig själv isåfall.

Jaja, nu blev det glasklart. Tack!
2026-06-04, 13:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daligt
Nejdå. Ja, jag hänvisar väl till kanadensiska klippen på politikerna igen då, så får vi se huruvida det kans med en överhuvudtaglig efterkoll vilket jag inte rekommenderar men så är iallafall vad som går se, som sagt var.

Annars har kanadensarna tagit bort politikervideoklippssammanhang vilket ju talar för sig själv isåfall.
Desto mer du skriver desto mer ser jag att du är knarkad. Du kan ju inte ens sätta ihop en mening på svenska. Rysk idiot?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in