Har det nånsin funnits en mäktigare bil inom långloppsracing?
https://www.youtube.com/watch?v=Iz5JoGJaHMY
https://www.youtube.com/watch?v=pxOl0b8K6FY
Har följt Corvette Racing enda sedan C5-eran, främst för att jag själv är en stor vette entusiast. Men frågar ni mig, så är C7.R den häftigaste bilen som har tävlat i GT-klasserna inom långloppsracing under de senaste 40-50 åren, och det oslågbara ljudet från den äkta amerikanska V8:an toppade ljudet till samtliga av bilarna som körde Le Mans - Ferrari`s 458 kunde inte mätas med ljudet från C7:an, och LMP1 / Hypercar bilarna låt snarere som el-bil i jämförelse (var själv på Le Mans i 2015).
Vad menar ni?