2026-06-03, 21:56
Medlem
tomyhockeys avatar
vi har hög arbetslöshet men göteborg rekryterar arbetskraft från indien och anställer på chalmers
jag fick detta i mitt nyhetsflöde på mobilen

https://www.facebook.com/dn.se/videos/d%C3%A4rf%C3%B6r-hittar-s%C3%A5-m%C3%A5nga-indier-ett-hem-i-g%C3%B6teborg/2560580494344551/

https://www.dn.se/sverige/darfor-hittar-sa-manga-indier-ett-hem-i-goteborg/

är det mest för k#k sugerier i göteborg med indier eller vad är det frågan om ...?
Citera
2026-06-03, 22:00
Medlem
Lagerkommandants avatar
Indiska chefer anställer indier. Det är ett tyst långsamt övertagande. Indierna är mer lömska än kineserna.

Snacka med folk som jobbat med indierna och ni får höra hur "bra" det fungerar.
Citera
2026-06-03, 22:05
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
vi har hög arbetslöshet men göteborg rekryterar arbetskraft från indien och anställer på chalmers
jag fick detta i mitt nyhetsflöde på mobilen

https://www.facebook.com/dn.se/videos/d%C3%A4rf%C3%B6r-hittar-s%C3%A5-m%C3%A5nga-indier-ett-hem-i-g%C3%B6teborg/2560580494344551/

https://www.dn.se/sverige/darfor-hittar-sa-manga-indier-ett-hem-i-goteborg/

är det mest för k#k sugerier i göteborg med indier eller vad är det frågan om ...?

"kuksugerier". Det är FB, du får säga kuk om du inte särskriver.

Orsaken varför många Indier flyttar hit är för att det finns en massa företag som jagar programmerare, fysiker mm och det finns ont om det i Sverige. Samtidigt är det flera som går på Chalmers och när dom är klara med utbildningen så tenderar dom att gå vidare till ett lokalt företag.
Citera
2026-06-03, 22:09
Medlem
Knappast något nytt! Indier har importerats till Göteborg och främst olika Volvobolag i över 15år nu.
Citera
2026-06-03, 22:14
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
"kuksugerier". Det är FB, du får säga kuk om du inte särskriver.

Orsaken varför många Indier flyttar hit är för att det finns en massa företag som jagar programmerare, fysiker mm och det finns ont om det i Sverige. Samtidigt är det flera som går på Chalmers och när dom är klara med utbildningen så tenderar dom att gå vidare till ett lokalt företag.

indier är mest kända som scammers på it och såna som bajsar på gator...men visst dom kan projektera och utveckla chalmers men det är mest för kuk sugerier i göteborg .
Citera
2026-06-03, 22:18
Medlem
Jamen alla civilingenjörer som Löfven skröt om, de där från MENA...?
Citera
2026-06-03, 22:24
Medlem
Glödskals avatar
Så kallad pajeetmaxing. Indierna kommer invadera hela väst om de inte stoppas. De vill inte bo i sitt skitland men jag vill inte att väst skall gå samma öde till mötes som Indien.
Citera
2026-06-03, 22:31
Avstängd
karjus avatar
Finns väl plats för 375 miljoner indier i Norrlands skogar? Reinfeldt har ju inspekterat området under sina flygturer där.

Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Så kallad pajeetmaxing. Indierna kommer invadera hela väst om de inte stoppas. De vill inte bo i sitt skitland men jag vill inte att väst skall gå samma öde till mötes som Indien.
Citera
2026-06-03, 22:32
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
indier är mest kända som scammers på it och såna som bajsar på gator...men visst dom kan projektera och utveckla chalmers men det är mest för kuk sugerier i göteborg .

Ja har man aldrig träffat en och skaffar sina nyheter på Fria Tider, en Ding Ding Värld och vad för damtidning dom nu har på din dagliga verksamhet - då kan det nog kännas så.
Citera
2026-06-03, 22:36
Medlem
Wikitomtes avatar
Hade inte nästan alla från Syrien ingengörsutbildning eller liknande? Det sa den svetsande statsministern vill jag minnas.
Citera
2026-06-03, 22:42
Avstängd
karjus avatar
Hade den svettande statsministern någon utbildning själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Wikitomte
Hade inte nästan alla från Syrien ingengörsutbildning eller liknande? Det sa den svetsande statsministern vill jag minnas.
Citera
2026-06-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wikitomte
Det var väl han Rentfel som sa det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in