Citat:
Ursprungligen postat av
CtrlAltDelThis
Några år efter att Marduk släppte skivan "Wormwood" så kom någon eller några på att man kunde starta upp ett band med exakt detta namn. Sagt och gjort. Killarna själva har denna presentation: "Formed in 2014, Wormwood have had quite the musical journey. Starting off as a black'n roll band, then turned into a melodic black metal band with folk and rock influences. Now, they have advanced to their true form, which is an unique take on Scandinavian black metal".
Fyra studioalbum hittills:
• "Ghostlands - Wounds From A Bleeding Earth" (2017)
• "Nattarvet" (2019)
• "Arkivet" (2021)
• "The Star" (2024)
Kommer en ny EP till sommaren med den suspekta titeln "Å". Den som vill ha black metal med lite udda element som samplingar och så vidare kan ha något här att sätta tänderna i.
Har ni något att säga om Wormwood och deras tonkonst? Har inte lyssnat så mycket på bandet men har sett att namnet dyker upp titt som tätt.
Nä, jag har inget att säga om dem och deras "tonkonst".