2026-06-04, 01:11
Medlem
Honor är mer fysiskt överlägsna då de skapar liv
2026-06-04, 02:31
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Hur kommer det sig att – till skillnad från andra arter – mänskliga kvinnor utvecklats till att vara så underlägsna?
honorna är anpassade till ett samhälle där relationer och flir är framgångsfaktorer.
Därför är kvinnorna framtidens vinnare och de korrrkade männen med musklerr förlorare
2026-06-04, 05:16
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Flyttas

Ekologi, natur, djur och växter --> Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi
/Moderator
2026-06-04, 06:39
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ts påstående är felaktigt, det är vanligare att hanarna är lite större hos de flesta djurarter. Men det finns också många arter där honorna är större som t.ex. bland de flesta rovfåglar.
2026-06-04, 07:00
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Det beror på att hanarna skankunna kontrollera dem. Små och lätta människor är lättare att kontrollera.

Nej, tvärt om tvärt om. Vi män saknar ett revben. Ett biologiskt säkerställt faktum.

Och i bibeln beskrivs detta som att Eva skapats av ett revben från Adam, så sant så sant, Alltså En gudomlig skapelse.

Fall nu på knä inför Herran!
2026-06-04, 08:03
Medlem
Som det redan har blivit konstaterat stämmer inte påståendet.

Frågade AI, hur skiljer sig lejonhanar och honor i styrka?

svar: Hanlejon är ungefär 30 % till 50 % större och tyngre än honlejon. En genomsnittlig hane väger 150 till 260 kg, medan en hona vanligtvis väger 120 till 180 kg. Denna massiva storleksfördel ger hanen betydligt mer fysisk styrka, tät muskelmassa och bettkraft.
2026-06-04, 11:05
Medlem
För att beta hanar har tagit över ich överbekräftar missfoster. Kvinnors fel också att dem tillåter det
2026-06-04, 11:39
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Om man till exempel tittar på köttätare – som lejon, tigrar, björnar, geparder, jaguarer, vargar och örnar – är skillnaden i styrka mellan hanar och honor inte signifikant.

Även bland insekter, som bönsyrsan, är honan starkare än hanen – och går till och med så långt att den slukar honom.

Människor skiljer sig dock från andra djur. Honor är mindre till växten än hanar, och ur ett fysiskt perspektiv verkar de underlägsna och föga imponerande. Jag såg just filmen *Mean Girls*, och det fanns en scen där huvudpersonerna och deras grupp klädde ut sig till jultomtar och dansade. Ärligt talat tänkte jag att om jag skulle utnyttja mina latenta instinkter som mixed martial artist och ge de där kvinnorna en rejäl spark, skulle deras ben förmodligen bara gå av. Deras axlar var också ganska smala, vilket fick dem att se – överlag – extremt underlägsna ut.

Det känns precis som Neo i *The Matrix* efter att ha tagit det röda pillret. Jag känner som om jag har vaknat till all sanning och verklighet. Förr i tiden, när jag såg vackra kvinnor, lade jag inte märke till deras fysiska brister; men efter att ha jämfört och analyserat människor mot djur slår det mig att mänskliga kvinnor är fysiskt ganska underlägsna. Hur kommer det sig att – till skillnad från andra arter – mänskliga kvinnor utvecklats till att vara så underlägsna?

Det är tvärtom... då i djurvärlden är hanar större och starkare är honor medan bland människosläktet finns kvinnor som är 190-200cm långa, tex. basketspelare som skulle slå många vuxna män som är 160-170cm och väger 60 kilo.
2026-06-04, 11:42
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalduinGroller
Det enda undantaget hos rovdjuren är hyena.

En hyena är tillräckligt jävla stor ändå. De är intelligenta MONSTER.
2026-06-04, 11:56
Avstängd
Citat:
Om man till exempel tittar på köttätare – som lejon, tigrar, björnar, geparder, jaguarer, vargar och örnar – är skillnaden i styrka mellan hanar och honor inte signifikant.

Även bland insekter, som bönsyrsan, är honan starkare än hanen – och går till och med så långt att den slukar honom.

Människor skiljer sig dock från andra djur. Honor är mindre till växten än hanar, och ur ett fysiskt perspektiv verkar de underlägsna och föga imponerande. Jag såg just filmen *Mean Girls*, och det fanns en scen där huvudpersonerna och deras grupp klädde ut sig till jultomtar och dansade. Ärligt talat tänkte jag att om jag skulle utnyttja mina latenta instinkter som mixed martial artist och ge de där kvinnorna en rejäl spark, skulle deras ben förmodligen bara gå av. Deras axlar var också ganska smala, vilket fick dem att se – överlag – extremt underlägsna ut.

Det känns precis som Neo i *The Matrix* efter att ha tagit det röda pillret. Jag känner som om jag har vaknat till all sanning och verklighet. Förr i tiden, när jag såg vackra kvinnor, lade jag inte märke till deras fysiska brister; men efter att ha jämfört och analyserat människor mot djur slår det mig att mänskliga kvinnor är fysiskt ganska underlägsna. Hur kommer det sig att – till skillnad från andra arter – mänskliga kvinnor utvecklats till att vara så underlägsna?

Du har alltså aldrig sett varken kattdjur eller björnar, oavsett art så är hanarna 20-50% större än honorna!
2026-06-04, 12:38
Medlem
Ursäkta för ev OT, men spännande är att du får denna uppenbarelse under just tonårsfilmen Mean girls?

Är det månne så att du tyckte att de var både söta och läskiga och började fantisera om att du minsann skulle kunna övermanna dem?
2026-06-04, 14:42
Medlem
Man skulle då kunna säga att svenskar inte är lika starka som män i andra länder
Då Sverige inte har lika många idrottsmän med världsrekord, som man har i andra länder

Det beror helt på vilka man jämför med

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in