Kanske inte direkt så överraskande eller ovanligt att araber stödjer Hamas, eller åtminstone avskyr Israel. Men nästan än mer uppseendeväckande tycker jag nedanstående var:
Från artikeln:
Citat:
Flera av de kandidater som intervjuades av Expressen valde att tala arabiska istället för svenska. Tamam Hashan, som kandiderar till kommunfullmäktige i Helsingborg, intervjuades på arabiska. Nidal Hejjo föredrog också att föra samtalet på arabiska.
Undrar hur de tänkte sig kunna klara av att vara kommunalråd om de känner sig så osäkra på svenska? Delta i debatter, sitta i nämnder, skriva motioner, läsa andras motioner, medverka i omröstningar osv osv.