2026-06-03, 16:38
Medlem
Tjena, jag och min kompis tänkte göra lite eddies, kollar trailer park boys och chilla. Problemet är att vi inte får vårt hasch förens om en timme, då kommer ingen av oss vara ensamma hemma. Min kompis har lungproblem och kan därför inte röka, hennes kök går heller inte att låsa. Mitt kök går att låsa men känns riskabelt att göra det hemma när vi inte är ensamma. Vi har inget stormkök eller liknande så vi kan inte göra det i skogen. Hjälp mig nu flashback, finns det något smidigt sätt att göra edibles på med minimal stank? Tack på förhand.
Citera
2026-06-03, 18:56
Medlem
LionFromZions avatar
Nej det går inte tyvärr. Det kommer stinka en hel del och sitta i.
Citera
2026-06-03, 19:45
Medlem
Don't do it hahah finns ingen magi att få cannabis att inte lukta cannabis speciellt om man lagar på det
Citera
2026-06-03, 19:47
Medlem
1754s avatar
Ring polisen och fråga om tips. Berätta gärna vart ni bor så dom kan komma och hjälpa er.
Citera
2026-06-03, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-Katten
Tjena, jag och min kompis tänkte göra lite eddies, kollar trailer park boys och chilla. Problemet är att vi inte får vårt hasch förens om en timme, då kommer ingen av oss vara ensamma hemma. Min kompis har lungproblem och kan därför inte röka, hennes kök går heller inte att låsa. Mitt kök går att låsa men känns riskabelt att göra det hemma när vi inte är ensamma. Vi har inget stormkök eller liknande så vi kan inte göra det i skogen. Hjälp mig nu flashback, finns det något smidigt sätt att göra edibles på med minimal stank? Tack på förhand.

För minimal stank, skippa bakning och drick smöret du decarbat haschet i. Det luktar inte särskillt mycket, det är själva bakningen som luktar mest.

Eftersom du bara behöver 120 grader kan du säkert hitta på andra lösningar än ugn.
Citera
2026-06-03, 20:51
Medlem
Placera haschet i bakplåtspapper, gör ett kuvert. Sen värm paketet genom att pressa det i en plattång 130 C i 15-20 min

Sen kan ni äta haschet, tugga och håll det i munnen 10-20 min så tas det upp sublingualt och kickar snabbare
Citera
2026-06-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-Katten

Förbered allt i ditt eller hennes rum alltså kaksmet i form osv. Gå till köket och baka av. Det luktar inte av min erfarenhet. Jag brukar inte cannabis själv men min vän gör så jag har varit med. Upplevde inte att det luktade särskilt mycket.
Citera
2026-06-23, 07:14
Medlem
Ta en stor matsked, lägg på 0.8g brunt o lite större klick smör bara inte så de kommer rinna över sen älda med en tändare under i 5 min sen bara käka de o halsa med något så brukar jag göra om jag vill ha edible fort o imte pallar baka, blir tvärbäng
Citera
2026-06-24, 00:53
Medlem
Loopmelons avatar
När jag var yngre och bodde hemma var jag i en liknande situation och jag minns att jag smula ner hash i ett shotglas med smör, la in det i mikrovågsugn i kanske 1-2 min och drack det rakt av. Var verkligen inte gott men fyhelvete vad det svängde när det väl svängde, gjorde misstaget och fylla på efter ett tag då jag kände noll (Gör inte detta, ha tålamod. Kan ta uppemot två timmar för det att slå på helt för mig iallafall!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in