2026-06-03, 15:15
  #1
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Räddningstjänst och polis har larmats till Storgatan i Linköping efter larm om att en personbil kört på två personer. På plats finns också ambulans. 

– Det är väldigt tidigt men en person har kört in i en mindre grupp människor, och minst två personer har skadats, oklart skadeläge.

Enligt polisen har två fotgängare blivit påkörda. De två drabbade och föraren till bilen har förts till sjukhus med oklart skadeläge. Polisen har upprättat en avspärrning kring olycksplatsen och jobbar just nu med att samla in vittnesuppgifter för att kunna utreda olyckan

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=1f58eb68-ad84-47db-af6b-f4a301ad9333
__________________
Senast redigerad av Nyfikenpalast 2026-06-03 kl. 15:27.
Citera
2026-06-03, 15:34
  #2
Medlem
Anmärkningsvärt plats. Den korsningen är i det närmaste bilfri så det är udda att det sker just där.

Hoppas samtliga inblandade klarar sig.
Citera
2026-06-03, 16:06
  #3
Medlem
Föraren och två personer förda till sjukhus.
Föraren ska enligt vittnen kört väldigt snabbt.
En person ska ha legat vid cykelstället och den andra ska ha legat intill vägkanten.

Vid hemköps lastkaj stannade bilen med flertal skador och även därifrån bilen bärgades bort.

Skadeläge oklart på de skadade.

Vållande till kroppsskada utreds i nuläget
Citera
2026-06-03, 16:10
  #4
Medlem
Styrkelyftares avatar
Intressant att ingen nämnt att polisens teori är att det rör sig om ett sjukdomsfall.

Citat:
En teori som polisen har är att det rör sig om ett sjukdomsfall. De utreder händelsen som vållande till kroppsskada.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/d4Lyaq/fler-personer-ar-pakorda-i-linkoping
__________________
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-06-03 kl. 16:14.
Citera
2026-06-03, 16:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Intressant att ingen nämnt att polisens teori är att det rör sig om ett sjukdomsfall.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/d4Lyaq/fler-personer-ar-pakorda-i-linkoping

Död tråd. Men föraren är i 80 års åldern. Mycket möjligt att dagens värme kombinerat med eventuell dåligt vätskeintag lett till olyckan
Citera
2026-06-03, 16:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chucky43
Död tråd. Men föraren är i 80 års åldern. Mycket möjligt att dagens värme kombinerat med eventuell dåligt vätskeintag lett till olyckan
Yes det kan bidra, stroke eller olika typer av polyneuropati är inte så ovanligt som man tror heller i dessa sammanhang. Jobbar själv på sjukhus och har haft patienter som vi får in som man blir mörkrädd när man får höra att de fortfarande är aktiva bilförare. Denna händelse vet vi än så länge för lite om så ska inte säga för mycket. Sorgligt vilket som.
Citera
2026-06-03, 16:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebryggaren94
Yes det kan bidra, stroke eller olika typer av polyneuropati är inte så ovanligt som man tror heller i dessa sammanhang. Jobbar själv på sjukhus och har haft patienter som vi får in som man blir mörkrädd när man får höra att de fortfarande är aktiva bilförare. Denna händelse vet vi än så länge för lite om så ska inte säga för mycket. Sorgligt vilket som.
Även epilepsi lägger jag till. Både de och stroke slår ju ner medvetenhetsgraden.
Citera
2026-06-03, 17:20
  #8
Medlem
Jag kör där flera gånger i veckan i arbetet. Mn får köra där otroligt långsamt för människor går över vägen hursom och utan att ens kolla sig omkring, cyklister likaså.
Att något sker där är inte förvånande, men nu var de ju sjukdomsfall i detta ärende, men väntar mig en olycka med bilist som inte hinner stanna inom snar framtid.
Citera
2026-06-03, 18:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zakkris
Jag kör där flera gånger i veckan i arbetet. Mn får köra där otroligt långsamt för människor går över vägen hursom och utan att ens kolla sig omkring, cyklister likaså.
Att något sker där är inte förvånande, men nu var de ju sjukdomsfall i detta ärende, men väntar mig en olycka med bilist som inte hinner stanna inom snar framtid.

Nu blev ju dessa kvinnor påkörda där bilar inte får köra. Vid arbetsförmedlingen. På Snickaregatan.
Citera
2026-06-03, 18:52
  #10
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Olyckor och katastrofer
/Moderator
Citera
2026-06-03, 19:07
  #11
Medlem
Nu har polisen släppt spåret med sjukdom. Tydligen rattfylleri.
Citera
2026-06-03, 19:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuziQue
Nu har polisen släppt spåret med sjukdom. Tydligen rattfylleri.
Det kan väl inte vara samma 80-åring som var full och backade på en 60-åring på en fest I Skeda Udde för en tid sen? Hon avled ju sen på sjukhuset dagen efter. Han hade ju också gått ut ur bilen och uppträtt förvirrat. Var ju full. Verkar långsökt men inget förvånar idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in