2026-06-03, 13:56
Medlem
Det pratas om retention som det viktigaste för att behålla tittare till slutet av videon...

Med vad gör ni? Köper ni typ Vidq/ 1 out of 10 m.m som är platformar för att hjälpa med förpackning av Youtube videos

Eller har ni några andra sätt....
Citera
2026-06-03, 14:07
Medlem
2560ps avatar
Kan bara svara som tittare - det bästa sättet är att göra en video som är intressant. Ända fram till slutet. Annars byter jag till nåt annat.
Citera
2026-06-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Kan bara svara som tittare - det bästa sättet är att göra en video som är intressant. Ända fram till slutet. Annars byter jag till nåt annat.

Det är standard krav på youtube. Men också vad är intressant är en åsiktsfråga.
Citera
2026-06-03, 14:26
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindonn
Det är standard krav på youtube. Men också vad är intressant är en åsiktsfråga.

Det har du såklart rätt i, men misstänker att du gör klipp om saker som intresserar dig? Då vet du ju också ungefär vad som skulle få dig att titta till slutet på ett klipp. Så lägg upp en video du själv skulle vilja kolla på, helt enkelt.

Eller ja, helt enkelt är det väl dessvärre inte :/
Citera
2026-06-03, 14:46
Medlem
Fantens avatar
Ett ärligt engagemang. Gör såna videos du själv skulle vilja se helt enkelt. Det är inte för inte en så nischad nördkanal som TechnologyConnections kan dra miljoner tittare på en video om blinkersreläer, eller bristen på vettigt färgade julgransljus.
Citera
2026-06-03, 14:52
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ett ärligt engagemang. Gör såna videos du själv skulle vilja se helt enkelt. Det är inte för inte en så nischad nördkanal som TechnologyConnections kan dra miljoner tittare på en video om blinkersreläer, eller bristen på vettigt färgade julgransljus.

Haha, följt honom slaviskt under många år! Var sjukt bra förr. Men nu är det bara elbilar och värmepumpar, totalt ointressant så han åkte i bingen :/

Edit: Om du också gillade TC kan jag rekommendera Our own devices. Lite åt oldschool tc-hållet
Citera
2026-06-03, 14:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Haha, följt honom slaviskt under många år! Var sjukt bra förr. Men nu är det bara elbilar och värmepumpar, totalt ointressant så han åkte i bingen :/

Edit: Om du också gillade TC kan jag rekommendera Our own devices. Lite åt oldschool tc-hållet
Jag tycker fortfarande att han är bra, problemet är att till skillnad från obskyra USianska hushållsprodukter så vet jag hur elbilar och värmepumpar fungerar.

Okej, det låter som ett bra tips. Jag kan slå ett slag för CRT Dude. Påminner en del på TC men handlar i stort sett bara om datorer och gärna obskyra såna.

Min poäng kvarstår ändå; Att man ska göra videos som man själv skulle vilja se, om saker som man faktiskt är intresserad av. Gör man content bara för att tjäna pengar och få visningar så blir man nog rätt snart bara en i mängden.
Citera
2026-06-03, 15:09
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Jag tycker fortfarande att han är bra, problemet är att till skillnad från obskyra USianska hushållsprodukter så vet jag hur elbilar och värmepumpar fungerar.

Okej, det låter som ett bra tips. Jag kan slå ett slag för CRT Dude. Påminner en del på TC men handlar i stort sett bara om datorer och gärna obskyra såna.

Min poäng kvarstår ändå; Att man ska göra videos som man själv skulle vilja se, om saker som man faktiskt är intresserad av. Gör man content bara för att tjäna pengar och få visningar så blir man nog rätt snart bara en i mängden.

Helt rätt. TS pm'ade mig med länk till hans kanal, och hans grejer verkar genuina (har inte kollat på några klipp än, sitter på jobbet). Så jag tror nog han är rätt ute, men det vill ju till att publiken hittar dit också.

Cathode Ray Dude är underbar! Timslånga videor om tvärskumma saker. Älskar't!
Citera
2026-06-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker också att man ska göra youtube videos man sj skulle titta på!!
Citera
2026-06-03, 16:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindonn
Ja, jag tycker också att man ska göra youtube videos man sj skulle titta på!!
Man kan så klart jaga algoritmen men jag tycker att det går ut över videons övriga kvalitet.
Citera
2026-06-03, 16:17
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Man kan så klart jaga algoritmen men jag tycker att det går ut över videons övriga kvalitet.

Korrekt. Har "avföljt" en del sådana kanaler.
Citera
2026-06-03, 16:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Korrekt. Har "avföljt" en del sådana kanaler.
Jag har följer dom inte till att börja med. Min rekommendationer är väluppfostrade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in