2026-06-03, 09:22
  #1
Medlem
Flera av Vänsterpartiets kandidater i Helsingborg firade Hamas blodiga attack mot Israel den 7 oktober 2023.

En av dem, Nidal Hejjo, 65, hyllade massakern på Facebook:

”God morgon till raketsalvorna, god morgon till de palestinska militära operationerna”.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/firade-terrorattacken-nu-kandiderar-de-for-v/

Extremt oväntat, nån som vet mer om dessa aber?
Citera
2026-06-03, 09:38
  #2
Medlem
Klandalfs avatar
Extra intressant i sammanhanget

Citat:
Vänsterpartiet och PLO-representanter i Sverige har under den humanitära krisen i Gaza skapat täta band mellan organisationerna.

Företrädare för partiet har deltagit i möten och arrangerat gemensamma evenemang. I mars 2026 rapporterade den palestinska sajten Shfanews att flera organisationer som står PLO nära och Vänsterpartiet i Helsingborg ingått en överenskommelse. Enligt den ska ett ”antal bröder och systrar” i Palestinarörelsen få stå på kommunlistan för partiet i valet. På bilderna i artikeln syns flera av kandidaterna som senare skulle hamna på vallistan trots att de inte hade någon bakgrund i partiet.

På FB gillar en del medlemmar att gnälla om täta band mellan SD och Israel, men att Vänsterpartiet säljer ut Sverige och ger utländska islamister valbara platser i utbyte mot valboskapets röster talas det tyst om. Islamister som inte ens kan prata svenska, så försvinnande liten är dessa människors anknytning till Sverige!

Det är så här det islamistiska maktövertagandet ser ut i västvärlden.
Citera
2026-06-03, 09:42
  #3
Medlem
Overminds avatar
Detta är sinnessjukt. Och hatten av till Expressen. MEN, hade det varit SD de avslöjat om då hade detta reportage kommit 4-5 veckor innan valet.

Som TV4 gjorde med sitt avslöjande av SDs "trollkonton" en månad innan EU valet.


Hoppas detta inte glöms bort... Och ställ Noshi mot väggen.
Citera
2026-06-03, 09:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Flera av Vänsterpartiets kandidater i Helsingborg firade Hamas blodiga attack mot Israel den 7 oktober 2023.

En av dem, Nidal Hejjo, 65, hyllade massakern på Facebook:

”God morgon till raketsalvorna, god morgon till de palestinska militära operationerna”.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/firade-terrorattacken-nu-kandiderar-de-for-v/

Extremt oväntat, nån som vet mer om dessa aber?
Hur menar du att det är ”extremt oväntat”? Speciellt Skåne och deras avdelningar inom V tycker ju att Riks gör fel när det gäller uteslutning med mera på grund av detta. Jag skulle säga att det inte alls är oväntat.
Citera
2026-06-03, 09:47
  #5
Medlem
Ja, håller med, jag var ironisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Hur menar du att det är ”extremt oväntat”? Speciellt Skåne och deras avdelningar inom V tycker ju att Riks gör fel när det gäller uteslutning med mera på grund av detta. Jag skulle säga att det inte alls är oväntat.
Citera
2026-06-03, 09:48
  #6
Medlem
Precis, Rödgröna är sveriges fiende.

Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Extra intressant i sammanhanget



På FB gillar en del medlemmar att gnälla om täta band mellan SD och Israel, men att Vänsterpartiet säljer ut Sverige och ger utländska islamister valbara platser i utbyte mot valboskapets röster talas det tyst om. Islamister som inte ens kan prata svenska, så försvinnande liten är dessa människors anknytning till Sverige!

Det är så här det islamistiska maktövertagandet ser ut i västvärlden.
Citera
2026-06-03, 09:55
  #7
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Detta är sinnessjukt. Och hatten av till Expressen. MEN, hade det varit SD de avslöjat om då hade detta reportage kommit 4-5 veckor innan valet.

Som TV4 gjorde med sitt avslöjande av SDs "trollkonton" en månad innan EU valet.


Hoppas detta inte glöms bort... Och ställ Noshi mot väggen.

Vad har Nooshi med detta att göra? Det är en enskild person som skrivit så, då får en fråga den personen. Vet ni hur det såg ut i Gaza innan dom tvingades till detta? Detta är ett drev mot Vänsterpartiet. Totalt onödigt.
Citera
2026-06-03, 10:13
  #8
Medlem
Messials avatar
Expressen behövde prata arabiska med dessa, så som dom kallar sig, palestinier.
Det roliga är att Palestina och palestinier inte fanns för 2 000 år sedan, faktum är att begreppet palestinier är drygt 100 år gammalt och kom till när britterna var nere i Mellanöstern.
Dessa palestinier var helt enkelt araber för lite mer än 100 år sedan och som sedan beslutade sig för och kalla sig palestinier.

Jag kan tycka att det är jäkligt konstigt att ett svenskt politiskt parti tillåter någon som knappt kan svenska språket kan kandidera sig i ett svenskt val.
Men idag behöver dessa "svenskar" (kusiner med Hamas krigare som det står i artikeln inte ens kunna svenska för och rösta, dom får information på arabiska, somaliska och andra språk i dysfunktionella skitländer.

Hoppas att Centerpartiet tar upp denna händelse i partiledardebatterna och efter riksdagsvalet, inget Vänsterparti skall ingå i en svensk regering.

Förövrigt, tror ni att dessa araber värnar om klimatet och miljön haha?
Länderna i Mellanöstern ser ut som soptippar och det är skräp överallt precis som i exempelvis Rosengård, Rinkeby och Södertälje.
__________________
Senast redigerad av Messial 2026-06-03 kl. 10:16.
Citera
2026-06-03, 10:18
  #9
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Vad har Nooshi med detta att göra? Det är en enskild person som skrivit så, då får en fråga den personen. Vet ni hur det såg ut i Gaza innan dom tvingades till detta? Detta är ett drev mot Vänsterpartiet. Totalt onödigt.


Nooshi borde utesluta dessa terrorvurmare. Eller så får Nooshi komma med beskedet att Vänsterpartiet står för Hamas värderingar.
Citera
2026-06-03, 10:23
  #10
Medlem
Igår SD och nu V...
Va fan, vad är det som får dessa människor att söka sig till politiken?
Citera
2026-06-03, 10:27
  #11
Medlem
Två lite olika världar. en idiot har barnporr på datorn.
här ett gäng som hyllar slakt av civila familjer.
sd har redan sparkat ut sin idiot.
V behåller.

skillnad

Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Igår SD och nu V...
Va fan, vad är det som får dessa människor att söka sig till politiken?
Citera
2026-06-03, 10:41
  #12
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
sd har redan sparkat ut sin idiot.V behåller.
n00shi, (v) vet att visa ballar svetsar samman Partiet där många är hardcore på Hammas sida. Jimpan, (sd) har att visa moraliska värderingar.

On topic: Kamrat n1dal av Hbg, kan väntas få gäng personröster & ryggdunk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in