Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Jesus H. Daddyloving Christ vilken smäll. Jag säger så klart det uppenbara, men vad fan kan man säga?
Gaza? Släng dig i väggen.
Verkligen. Inte i närheten av explosionen i Beirut naturligtvis, men ändå en jäkla smäll.
Gick in och kollade på Google Maps och fabriken ser inte ut att ligga i närheten av en massa bostäder:
https://imgur.com/a/R3bgWcR
Enligt Euronews-artikeln i min trådstart ska det inte ha varit några arbetare i fabriken när det small heller (för tidigt på morgonen kanske, så folk inte hunnit börja sina arbetsdagar). Tänk om det snällt bara någon timme senare. Hade kunnat sluta riktigt illa.