Citat:
Ursprungligen postat av
BlueCouch
Hej Flashback,
Jag hatar mitt jobb med hela min kropp och lite till. Jag ska nu säga upp mig vilket känns gött. Jag arbetar just nu på ett mindre "familjeföretag" där absolut allt och alla skriker på varandra, det är skitstressigt och fullständig MISÄR. Värst av allt: majoriteten av mina kollegor är danskar.
Jag har därför bestämt mig för att söka jobb inom offentliga sektorn (Edit: statliga jobb dårå). Detta då jag vill ha ett tryggt jobb med det basala på plats såsom KOLLEKTIVAVTAL och att kunna lämna jobbet i rimlig tid istället för att jobba över HELA TIDEN.
Jag har kikat på både skatteverket, arbetsförmedlingen och andra kommunala jobb. Dock verkar alla tjänster jag kikar på ha som KRAV att man ska ha arbetat inom offentliga sektorn sedan tidigare???? Hur kan jag komma runt detta?! Jag vill bara ha ett jäkla jobb där jag slipper DÖ på kuppen.
Behöver jag läsa någon kurs? Vad finns det för ingångstjänster jag kan söka? Just nu kikar jag på "administratör" vad nu det är.
Tacksam för alla tips.
Ingen myndighet ska släppa in dig om du inte har någon korrupt släkt eller likn korrupt jävel som redan jobbar i sin tur genom korruption. Annars, kan försöka vårdbiträde eller personlig assistent, på kommunen, där de korrupta inte vill jobba, enda arbetstillfällen för vanligt folk.