Citat:
Ursprungligen postat av
Eren-Jaeger
Ärligt talat så när nog dessa två miljoner "svenskar".
Vet ingen svensk som inte kan simma.
Det är standard att folk överskattar sin egen förmåga gällande det mesta - naturligtvis så även att simma. Ett simborgarmärke för 35 år sedan säger inte så mycket om om det snabbt blir stressigt.
Gällande flickans simkunnighet vet vi inget, men det verkar som att hon har varit ensam när hon gick i/hamnade i vattnet i alla fall.
Jag gissar på suicid baserat på att polisen väljer att inte utreda brott.