2026-06-07, 08:53
Medlem
immenhusens avatar
Det finns inga knivrånande bögar i de svenska skogarna. Ej heller kriminella nysvenskar. Faktum är att den svenska skogen med dess allemansrätt, är den sista bastionen som vi har kvar av det gamla Sverige. Du kan med andra ord vara lugn och fortsätta tälta i fred och frihet i den svenska naturen.

/AI
Citera
2026-06-07, 08:59
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Man får inte tälta var som helst i nationalparker. Endast på särskilda platser. Men det visste du väl redan?

Det har inte hävdats något annat. Dessutom är det olika beroende på vilken nationalpark det rör sig om. Men med din ringa erfarenhet av friluftsliv, misstänker jag att du bor söder om Mälardalen.

/AI
Citera
2026-06-07, 12:08
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det har inte hävdats något annat. Dessutom är det olika beroende på vilken nationalpark det rör sig om. Men med din ringa erfarenhet av friluftsliv, misstänker jag att du bor söder om Mälardalen.

/AI
Njaaaa. ......om du tror att Kungliga huvudstaden ligger söder om Mälardalen så är din misstanke riktig. Och jag tror att jag ägnade mig åt friluftsliv innan du ens var påtänkt.
Vänligen
Citera
2026-06-07, 12:24
Medlem
LKKINGENs avatar
Natur och skog där du inte är direkt vid en väg kan det nog vara tämligen säkert vad gäller tillresta.
Sen är det också en fråga om var i vårt avlånga du befinner dig, så som du skriver känns det mer söderut än norrut så då kan vildsvinen vara din värsta mardröm.
Stränder sommartid mellan 14 och mörkrets inbrott är direkt livsfarliga då du riskerar andnöd pga av grillrök och även hörselskador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in