2026-06-02, 09:16
  #1
Medlem
67arigGubbes avatar
Visst göken va inte med, men alla andra är i princip startspelare till vm.

Svensson? Sema?
Varför får dom ens vara med?

Sema kan springa men inget mer..

Blir faktiskt lite ledsen efter prestationen igår kväll, trodde vi vänt onda cykeln med 2 vinster i kvalet. Men nä.. visade sig att vi hade tur.

Norge körde över oss, de orden trodde jag aldrig jag skulle säga. De borde vunnit med 7-1 minst.

Vad är egentligen felet i landslaget? Kan inte alls bara vara tränarens fel, vi har 2veckor på oss att rätta till felet annars får vi skämmas inför hela världen.
Citera
2026-06-02, 09:26
  #2
Medlem
Riksreptilens avatar
Försvarslinjen hölls ihop av Post-it i första perioden.
I andra, var det istället frystejp, så viss förbättring.

Mittfält och anfall går inte bedöma p g a för lite data från Oslo.
Citera
2026-06-02, 09:41
  #3
Avstängd
Du ska inte klaga om du själv inte kan göra det bättre. Gå med i laget och visa hur det ska gå till. Att bara sitta i soffan och gnälla hjälper inte.
Citera
2026-06-02, 09:41
  #4
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Visst göken va inte med, men alla andra är i princip startspelare till vm.

Svensson? Sema?
Varför får dom ens vara med?

Sema kan springa men inget mer..

Blir faktiskt lite ledsen efter prestationen igår kväll, trodde vi vänt onda cykeln med 2 vinster i kvalet. Men nä.. visade sig att vi hade tur.

Norge körde över oss, de orden trodde jag aldrig jag skulle säga. De borde vunnit med 7-1 minst.

Vad är egentligen felet i landslaget? Kan inte alls bara vara tränarens fel, vi har 2veckor på oss att rätta till felet annars får vi skämmas inför hela världen.
Har du kommit på det nu? dom har vart värdelösa i 10 år
Citera
2026-06-02, 09:44
  #5
Medlem
Knattarnas avatar
Nej, det är bara Norge som är bra. Bättre än du tror.

De kommer att överraska i VM. Minst kvartsfinal.
Citera
2026-06-02, 09:57
  #6
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Du ska inte klaga om du själv inte kan göra det bättre. Gå med i laget och visa hur det ska gå till. Att bara sitta i soffan och gnälla hjälper inte.

Hade gärna tagit potters jobb om de erbjöds.

Hade först och främst inte gått till en 3backslinje som jdt bevisade oss va katastrof.
Citera
2026-06-02, 10:01
  #7
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Visst göken va inte med, men alla andra är i princip startspelare till vm.

Svensson? Sema?
Varför får dom ens vara med?

Sema kan springa men inget mer..

Blir faktiskt lite ledsen efter prestationen igår kväll, trodde vi vänt onda cykeln med 2 vinster i kvalet. Men nä.. visade sig att vi hade tur.

Norge körde över oss, de orden trodde jag aldrig jag skulle säga. De borde vunnit med 7-1 minst.

Vad är egentligen felet i landslaget? Kan inte alls bara vara tränarens fel, vi har 2veckor på oss att rätta till felet annars får vi skämmas inför hela världen.

Såg inte matchen då jag jobbade men fick höra att det tydligen var B-laget som spelade .
Citera
2026-06-02, 10:03
  #8
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Du ska inte klaga om du själv inte kan göra det bättre. Gå med i laget och visa hur det ska gå till. Att bara sitta i soffan och gnälla hjälper inte.

Vad är det för kommentar? De flesta av oss är inte professionella fotbollsspelare . Men de som är med i landslaget är det och tjänar bra med pengar. Då kan kraven på prestation vara högre än tex på mig. Dom är skitdåliga och borde skämmas ordentligt. Dom kommer skämma ut sig på vm.
Citera
2026-06-02, 10:16
  #9
Moderator
easy_dans avatar
Fotboll --> Fotbolls-VM i USA, Kanada och Mexiko 2026
/Moderator
Citera
2026-06-02, 10:16
  #10
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jepp, kan bli ett ytterst pinsamt mästerskap.
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Du ska inte klaga om du själv inte kan göra det bättre. Gå med i laget och visa hur det ska gå till. Att bara sitta i soffan och gnälla hjälper inte.
Klokt. Jag kommer härmed sluta klaga på höjdhoppare som inte kan hoppa högre än 1.65, maratonlöpare som börjar gå efter en mil eller simhoppare som gör magplask efter de försökt sig på akrobatiska luftvolter.
Citera
2026-06-02, 10:22
  #11
Medlem
4608s avatar
Sverige har alltid varit mediokra när det kommer till landslaget. Förstår inte riktigt varför många av er är så förkrossande. Dessutom var väl detta en träningsmatch? Är väl bara bra att vi förlorade så att det som inte funkade kan analyseras och förbättras.
Citera
2026-06-02, 11:08
  #12
Medlem
Norge utan Håland och Ødegaard! Deras överlägset bästa spelare. Den största målgörare there is typ. Och Arsenals bästa playmaker. Hade fan blivit 10-1 med de i norska laget.

Sverige har ingenting som helst i VM att göra. Det visade sig tydligt i kvalet. Att de lyckas vinna mot Polen som var i en rejäl formsvacka förändrar inte saken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in