2026-06-02, 06:04
  #1
Bannlyst
Ni som vill Sverige ska vara mångfald mångkultur, svenskar invandrare ska blandas tillsammans

Vad tycker ni om 700 000 svenskar invandrare bor i 180 utanförkapsområden?

Är detta lyckad blandning av svenskar invandrare, ska fler svenskar invandrare blandas så här?

Hur ska man minska utanförskapsområden, ska invandrare flytta till områden där det bor fler svenskar?

Hur ska man minska utanförskapsområden sprider ökar, ska svenskar flytta till områden där det bor fler invandrare?

Svenskar som inte vill bo mångfald mångkulturellt inte vill bo granne med invandrare, hur ska vi göra med dessa människor?


https://www.aftonbladet.se/debatt/a/K8PWkM/bluffar-om-migrationen-lat-er-inte-luras-av-s

Citat:
700 000 människor bor i ett av landets 180 utanförskapsområden. Att Miljöpartiet och Vänsterpartiet saknar konsekvenstänkande med sin asylpolitik förvånar mig inte, men varför vill Socialdemokraterna öka asylinvandringen och behålla ett permanent utanförskap?

Moderaterna vill i stället bryta utanförskapet och skapa förutsättningar för en rättvis integration. Det kräver en minimal asylinvandring till Sverige under överskådlig tid.

Även om Magdalena Andersson gärna upprepar att hennes parti vill ha en stram migrationspolitik finns det många fler tecken som pekar på raka motsatsen.
Citera
2026-06-02, 06:39
  #2
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etungir

Svenskar som inte vill bo mångfald mångkulturellt inte vill bo granne med invandrare, hur ska vi göra med dessa människor?

Vad som än görs, gör människorna själva anser jag. ”Vi” har inte med det att göra.
Citera
2026-06-02, 06:56
  #3
Medlem
pn222jws avatar
Det blir som med all gettofiering - dom som kan flyttar, dom som inte kan betala tvingas stanna. Det gör att den sämre sortens svenskar blir dom som invandrarna uppfattar som normala.
Citera
2026-06-02, 07:04
  #4
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
700 000 människor bor i ett av landets 180 utanförskapsområden. Att Miljöpartiet och Vänsterpartiet saknar konsekvenstänkande med sin asylpolitik förvånar mig inte, men varför vill Socialdemokraterna öka asylinvandringen och behålla ett permanent utanförskap?

Moderaterna vill i stället bryta utanförskapet och skapa förutsättningar för en rättvis integration. Det kräver en minimal asylinvandring till Sverige under överskådlig tid.

Även om Magdalena Andersson gärna upprepar att hennes parti vill ha en stram migrationspolitik finns det många fler tecken som pekar på raka motsatsen.

Mina fetingar ovan.

Det är viktigt att läsa det finstilta...

Det är lätt stt blanda ihop begreppen. Det han talar om är alltså asylinvandringen, alltså något som står för ca 10% av all invandring till Sverige under senare år. De övriga 90% glömmer han. Invandringen består av många olika grupper varav asylinvandringen utgör en av de mindre grupperna, de två klart största är anhöriginvandringen och arbetskraftsinvandringen.
Citera
2026-06-02, 07:33
  #5
Medlem
RudolfHutlers avatar
Svenskarna vill bo bland svenskar. Helvete vad det ska hållas på och politikas kring detta hela tiden.
Citera
2026-06-02, 07:37
  #6
Medlem
Jag tycker att alla som vill att svenkar och invandrare skall blandas borde föregå med ett gott exempel genom att flytta till dessa utanförskapsområden. Det är inte alls svårt att få en bostad där, särskilt om man har en attraktiv hyresrätt på Södermalm att byta med, eller om man har ett radhus som man kan sälja för en god penning.
Och så skall man förstås sätta sina barn i den lokala skolan, så att invandrarbarnen får lära sig svenska språket och svenska seder, samtidigt som ens barn lär sig bli mer toleranta.
Citera
2026-06-02, 08:01
  #7
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etungir
Ni som vill Sverige ska vara mångfald mångkultur, svenskar invandrare ska blandas tillsammans

Vad tycker ni om 700 000 svenskar invandrare bor i 180 utanförkapsområden?

Är detta lyckad blandning av svenskar invandrare, ska fler svenskar invandrare blandas så här?

Hur ska man minska utanförskapsområden, ska invandrare flytta till områden där det bor fler svenskar?

Hur ska man minska utanförskapsområden sprider ökar, ska svenskar flytta till områden där det bor fler invandrare?

Svenskar som inte vill bo mångfald mångkulturellt inte vill bo granne med invandrare, hur ska vi göra med dessa människor?


https://www.aftonbladet.se/debatt/a/K8PWkM/bluffar-om-migrationen-lat-er-inte-luras-av-s
De är såpass många att någon assimilering är omöjlig, det är helt enkelt för lätt att bara fortsätta leva i Långtbortistan trots att man geografiskt befinner sig i Sverige.

De tycker också de har en överlägsen kultur och är stolta över de än (och det är ju såklart upp till var och en) så det svenska samhället blir bara en buffé man kan plocka godbitarna ur.

Även svenskar vill ha det på sitt sätt och vill inte leva blandat i de flesta fall. Men det tycks vara omöjligt för politiker att förstå eftersom de tror att invandrare vill vara svenssons.
Citera
2026-06-02, 08:25
  #8
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etungir
Ni som vill Sverige ska vara mångfald mångkultur, svenskar invandrare ska blandas tillsammans

Vad tycker ni om 700 000 svenskar invandrare bor i 180 utanförkapsområden?

Är detta lyckad blandning av svenskar invandrare, ska fler svenskar invandrare blandas så här?

Hur ska man minska utanförskapsområden, ska invandrare flytta till områden där det bor fler svenskar?

Hur ska man minska utanförskapsområden sprider ökar, ska svenskar flytta till områden där det bor fler invandrare?

Svenskar som inte vill bo mångfald mångkulturellt inte vill bo granne med invandrare, hur ska vi göra med dessa människor?


https://www.aftonbladet.se/debatt/a/K8PWkM/bluffar-om-migrationen-lat-er-inte-luras-av-s

Jag är gift med en ”svensk” invandrare och vi bor i vanligt ”vitt” villaområde. Måste min fru flytta till ett utanförskapsområde nu?
Är det okej att vi bor kvar och fortsätter fira både julafton, påsk och Eid eller måste vi sluta med multikulturen?

Frågar åt en kompis…
Citera
2026-06-02, 08:30
  #9
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
eftersom de tror att invandrare vill vara svenssons.

Det finns de som faktiskt vill det.
I alla fall vara så ”Svensson” som möjligt.
Arbetskamrater till mig, och folk som jag känner och umgås med privat. De vill faktiskt leva som vi etniska svenskar gör.
En av mina tidigare arbetskamrater, en kvinna från Irak, var äkta och ärligt glad när hennes dotter gifte sig med en etnisk svensk man.
Kvinnan i en grannfamilj (från Syrien) till mig var helt lyrisk när hon fick veta att hon kom in på utbildning till undersköterska.
Så det finns de som vill leva ”svenskt” och göra rätt för sig och bidra till samhället.
Citera
2026-06-02, 08:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
De är såpass många att någon assimilering är omöjlig, det är helt enkelt för lätt att bara fortsätta leva i Långtbortistan trots att man geografiskt befinner sig i Sverige.

De tycker också de har en överlägsen kultur och är stolta över de än (och det är ju såklart upp till var och en) så det svenska samhället blir bara en buffé man kan plocka godbitarna ur.

Även svenskar vill ha det på sitt sätt och vill inte leva blandat i de flesta fall. Men det tycks vara omöjligt för politiker att förstå eftersom de tror att invandrare vill vara svenssons.

Det finns så vitt jag vet bara två svenska riksdagsmän som bor i ett så kallat "utanförskapsområde".
Det är den politiske vilden Lorena Delgado Varas, som är skriven i Skärholmen, och så miljöpartisten Leila Ali Elmi.
Den politiske vilden Daniel Riazat påstår att han bor i Kista. Är det ett utanförskapsområde?
Ingen avdessa har svenska rötter.
Resten av alla riksdagsmän tycks bo bland svenskar, så de vet nog vad svenskar tycker....
Citera
2026-06-02, 08:43
  #11
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
De är såpass många att någon assimilering är omöjlig, det är helt enkelt för lätt att bara fortsätta leva i Långtbortistan trots att man geografiskt befinner sig i Sverige.

De tycker också de har en överlägsen kultur och är stolta över de än (och det är ju såklart upp till var och en) så det svenska samhället blir bara en buffé man kan plocka godbitarna ur.

Även svenskar vill ha det på sitt sätt och vill inte leva blandat i de flesta fall. Men det tycks vara omöjligt för politiker att förstå eftersom de tror att invandrare vill vara svenssons.

De allra flesta av mina gamla invandrarpolare ville leva typ svenssonliv i alla fall. Vad umgås du egentligen med för några? Nej, man ska nog inte dra alla över en kam skulle jag vilja säga.
Citera
2026-06-02, 09:11
  #12
Medlem
RomernasKungs avatar
Forsell bekräftar det dom flesta redan vet.

Startade en tråd i ämnet tidigare där jag ville låta sossar övertyga om deras "strama migrationspolitik". Det landar ofta i argument om Lucia-beslutet den 13 december 1989 med Ingvar Carlsson. Det var minsann stramt det, men inte mycket mer.

(FB) Vill Socialdemokraterna ha öppna eller stängda gränser?

Maggan försöker locka till sig lite osäkra mittenväljare som vill ha en stram migrationspolitik. Det finns dessvärre valboskap som är dumma nog att svälja det.

Det enda man kanske kan ge S är att dom är "stramast" på sin sida av blocket. C, MP och V är öppna gränser-extremister.
__________________
Senast redigerad av RomernasKung 2026-06-02 kl. 09:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in