Citat:
Ursprungligen postat av
Kacklaren
EXPRESSEN OCH AFTONBLADET SPECIELLT.
Jag trodde nyheter var en medborgerlig rättighet och då ska man ta rapporteringar seriöst!
Just nu om du klickar på en artikel kommer alltid en helt jävla orelevant video upp samtidigt! Så om en jävla gasläcka har släppts ut i stan och medan jag läser om det, eller försöker läsa blir det reklam om ett jävla nätcasino för att sedan få någon random intervju i ansiktet på mig. På denna tid har gasen nog tagit kål på hela staden.
Säkerligen måste detta vara olagligt någonstans. Omoraliskt är det iaf. Missvisning. Man vill få det man klickar för
Vet inte vad du klickar på för nyheter, för mig har det du beskrivit aldrig hänt. Däremot pop-uppreklam för deras abonnemang.
Och nyheter från Aftonbladet och Expressen är inte en "medborgerlig rättighet". Båda tidningarna är
kommersiella och behöver få inkomster för att kunna existera. Om du inte hade suttit och sniffat kontaktlim utanför skolgården när du hade lektion i samhällsvetenskap så hade du redan vetat det.
Många papperstidningar finns för övrigt att läsa på ditt närmaste bibliotek, men var försiktig, de innehåller annonser.
Public service är däremot en typ mänsklig rättighet, så Text-tv är ett tips för dig, statligt och garanterat fritt från reklam,
https://www.svt.se/text-tv/100 Sedan finns reklamfria nyheter på Sveriges Radio,
https://www.sverigesradio.se/ och skapligt reklamfria på på Svt,
https://www.sverigesradio.se/
Du kan även finna lokala nyheter finns på båda ställena. Utan att få upp reklam för något casino. Hur du nu har lyckats med det när du klickar in på en nyhet hos Aftonbladet. Kanske läge att viruskolla din mobil eller dator?
Varför använder du versal i början på vart och vartannat ord? Kan de ha att göra med att du inte är så van vid att läsa löpande text?