2026-06-02, 04:47
  #1
Medlem
EXPRESSEN OCH AFTONBLADET SPECIELLT.
Jag trodde nyheter var en medborgerlig rättighet och då ska man ta rapporteringar seriöst!

Just nu om du klickar på en artikel kommer alltid en helt jävla orelevant video upp samtidigt! Så om en jävla gasläcka har släppts ut i stan och medan jag läser om det, eller försöker läsa blir det reklam om ett jävla nätcasino för att sedan få någon random intervju i ansiktet på mig. På denna tid har gasen nog tagit kål på hela staden.

Säkerligen måste detta vara olagligt någonstans. Omoraliskt är det iaf. Missvisning. Man vill få det man klickar för
2026-06-02, 05:21
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacklaren
EXPRESSEN OCH AFTONBLADET SPECIELLT.
Jag trodde nyheter var en medborgerlig rättighet och då ska man ta rapporteringar seriöst!

Just nu om du klickar på en artikel kommer alltid en helt jävla orelevant video upp samtidigt! Så om en jävla gasläcka har släppts ut i stan och medan jag läser om det, eller försöker läsa blir det reklam om ett jävla nätcasino för att sedan få någon random intervju i ansiktet på mig. På denna tid har gasen nog tagit kål på hela staden.

Säkerligen måste detta vara olagligt någonstans. Omoraliskt är det iaf. Missvisning. Man vill få det man klickar för
Vet inte vad du klickar på för nyheter, för mig har det du beskrivit aldrig hänt. Däremot pop-uppreklam för deras abonnemang.

Och nyheter från Aftonbladet och Expressen är inte en "medborgerlig rättighet". Båda tidningarna är
kommersiella och behöver få inkomster för att kunna existera. Om du inte hade suttit och sniffat kontaktlim utanför skolgården när du hade lektion i samhällsvetenskap så hade du redan vetat det.

Många papperstidningar finns för övrigt att läsa på ditt närmaste bibliotek, men var försiktig, de innehåller annonser.

Public service är däremot en typ mänsklig rättighet, så Text-tv är ett tips för dig, statligt och garanterat fritt från reklam, https://www.svt.se/text-tv/100 Sedan finns reklamfria nyheter på Sveriges Radio, https://www.sverigesradio.se/ och skapligt reklamfria på på Svt, https://www.sverigesradio.se/

Du kan även finna lokala nyheter finns på båda ställena. Utan att få upp reklam för något casino. Hur du nu har lyckats med det när du klickar in på en nyhet hos Aftonbladet. Kanske läge att viruskolla din mobil eller dator?

Varför använder du versal i början på vart och vartannat ord? Kan de ha att göra med att du inte är så van vid att läsa löpande text?
__________________
Senast redigerad av Stiffinger 2026-06-02 kl. 05:38.
2026-06-02, 06:28
  #3
Avstängd
(FB) Varför lägger Expressen in videor som inte har med artikeln att göra?
2026-06-02, 06:37
  #4
Medlem
pn222jws avatar
Det är avskyvärt med oönskad reklam. Ofattbart att inga moderater vill lagstifta emot sånt, eftersom det uppfattas som kommersiellt - alltså indirekt såsom sämsta sortens kapitalism, som orsakar ett hat emot marknadskrafterna. Visuell påtvingad reklam skadar bara borgerligheten. Ett tips är brittiska The Guardian som har reklamfria alternativ.
2026-06-02, 07:01
  #5
Avstängd
Comitiums avatar
Det jag tycker är sämst med nyhetstidningar online som Aftonbladet och Expressen är att de är så oseriösa. När man borde få just nyheter, viktiga sådana, får man istället bara en massa trams med sport, sex och snusk och kändisskvaller. Man får rulla länge innan man kommer till nyheterna.
2026-06-02, 07:06
  #6
Medlem
Jordgubbes avatar
Gratisluncher är ofta inte vad man tror. Det händer tex aldrig i PDF tidningen.
2026-06-02, 07:39
  #7
Medlem
Onanikrems avatar
Läs nyheterna på dator med ad-blocker slipper man skitreklamen.
Ja, jag vet slasktidningarna försöker få inkomster för att överleva. Lokaltidningen här har precis allt bakom betalvägg numera, så inte ens lönt att klicka in där. Än så länge kan man läsa "riktiga" nyheter gratis på nätet i kvällstidningarna.
SVT nyheter är också "gratis" på nätet utan reklam. Läste för några månader sedan att de fått kritik från slaskmedia för de haft för ingående artiklar. Slaskmedia tycker uppenbarligen SVT stjäl läsare.. hehe
Minns inte var jag läste det så inte lönt att fråga efter källa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in