2026-06-02, 00:45
  #49
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror


Ja jag vet, fan varför gör han såhär varför

Jag skulle kunna skriva sida upp och sida ner om det där byggt på teorier, min utbildning, mina erfarenheter och min kunskap, men just nu är det oväsentligt.

Du behöver ta dig ur det där, snarast!

Efter det behöver du analysera vad som hänt, varför, och kanske försöka förstå vad som ligger bakom hans beteende.
__________________
Senast redigerad av Stenballe 2026-06-02 kl. 00:48.
Citera
2026-06-02, 00:48
  #50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det är ett mönster för misshandlade partners, att återvända, du är inte ensam. Men fatta att han är en våldsverkare som inte älskar dig, och du är nedbruten och manipulerad.

Har du lämnat hemmet ännu?
I bilen med min vän nu, fan så rädd jag är
Citera
2026-06-02, 00:49
  #51
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
I bilen med min vän nu, fan så rädd jag är

Tack!
Hur jobbigt det än är så är du tryggare nu.
Citera
2026-06-02, 00:49
  #52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tack!
Hur jobbigt det än är så är du tryggare nu.
Han är så jävla sur
Citera
2026-06-02, 00:52
  #53
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Han är så jävla sur

Bra att du har tagit dig därifrån nu. Gå nu absolut inte tillbaka till honom. Måste du hämta dina sista grejer ur bostaden så måste du göra det i sällskap med någon, gärna polisen.
Citera
2026-06-02, 00:52
  #54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Bra att du har tagit dig därifrån nu. Gå nu absolut inte tillbaka till honom. Måste du hämta dina sista grejer ur bostaden så måste du göra det i sällskap med någon, gärna polisen.
Skola imorgon, vi går på samma skola
Citera
2026-06-02, 00:52
  #55
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
I bilen med min vän nu, fan så rädd jag är

Helt underbart! Åk någonstans där din pojkvän inte kan spåra dig, radera "hitta-spårning", ring kvinnojour. Din vän får en stor kram från mig, ja du också förstås.
Citera
2026-06-02, 00:53
  #56
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Han är så jävla sur

Från och med nu är det hans problem.
Din trygghet går först.
Citera
2026-06-02, 00:55
  #57
Medlem
gleitkofoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?

Hur ser folk på honom i erat kompisgäng/"på stan"? Har du några bra killar i din närhet som kan stå upp för dig?

Min erfarenhet är att killar som spöar sina tjejer är små, rädda, osäkra individer. De har inger respekt för tjejer och bäst botas av ett gäng killar med breda axlar och fötterna på jorden som säger vad de tycker om kvinnoboxare.

Gärna i en situation där han är "off guard", inget obscent bara en tydlig (laglig) markering. Killar utan respekt botas bäst av större killar med respekt, tyvärr.

Du är grym som vågar lämna och stå upp för dig själv, du är värd så otroligt mycket mer
__________________
Senast redigerad av gleitkofoth 2026-06-02 kl. 00:58.
Citera
2026-06-02, 00:55
  #58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Helt underbart! Åk någonstans där din pojkvän inte kan spåra dig, radera "hitta-spårning", ring kvinnojour. Din vän får en stor kram från mig, ja du också förstås.
Tack så mycket för all hjölp, utan det hade jag nog legat på golvet just nu
Citera
2026-06-02, 00:56
  #59
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Skola imorgon, vi går på samma skola

Då tycker jag du bör rådfråga polisen innan du åker till skolan igen. Han bör rimligtvis få byta skola eftersom han är en fara för tjejer.
Citera
2026-06-02, 00:57
  #60
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gleitkofoth
Hur ser folk på honom i erat kompisgäng/"på stan"? Har du några bra killar i din närhet som kan stå upp för dig?

Min erfarenhet är att killar som spöar sina tjejer är små, rädda, osäkra individer. De har inger respekt för tjejer och bäst botas av ett gäng killar med breda axlar och fötterna på jorden som säger vad de tycker om kvinnoboxare.

Gärna i en situation där han är "off guard", inget obscent bara en tydlig (laglig) markering. Killar utan respekt botas bäst av större killar med respekt, tyvärr.
Han är en sån typisk stockholm kille, bor dock i norrland men iaf så är han ganska spinkig, ungefär 180cm lång och har många vänner som verkar vara efter i utvecklingen dem med, har många killvänner som går lumpen som är lite större och har respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in