Citat:
Ursprungligen postat av
alexxanderhamilton
Jag jobbar som diskare på en enhet som säljer en kvarts miljon per dag. Det är drygt en omdättning på 100 miljoner. Vi levererar mat och jag sorterar ditt skräp. Tack vare min diskning så sparar jag massor av pengar till mitt företag. Hur bidrar du till bnp och resurseffektivitet här på jorden? Det verkar som de flesta paragrafryttare, koordinatorer, finanskalkylerare inte bidrar ett jota till svenskt bnp. Gräver du upp jordartsmetaller? Förädlar dina designade maskiner metaller? Levererar du dessa metaller någonstans? Eller sitter du på en kontorsstol och går på "produktiva möten" hela dagen. Vakna upp sverige! Bygg framtiden istället för att massera stjärten på er chef och era vänners fötter.
Vilka företag tänker du har anställda som inte bidrar till företaget?
Inte ens kommuner eller stat vill ha anställda som inte levererar.
Din tro att det bara är de där som gräver fram saker ur marken eller som odlar gurkor som bidrar är förlegad och rena jävla sosseidéer. Saker ska också säljas och uppfinnas, företag ska finansieras, landet ska försvaras, brott ska beivras och lagar ska upprätthållas. Sjuka ska botas och dementa ska få hjälp.