Citat:
Ursprungligen postat av
Tekkenisthegame10
Jag gör det för min barndom och även i vuxen ålder. Min familj sket i mig och det blev så klart när jag inte har med dom o göra längre liksom man får distans och ser det så klart.
En av sakerna som stör mig är min pappa som var alkoholist och han var inte i mitt liv även om han bodde i samma stad, typ en km från mig, men han var svårt alkoholiserad och kunde inte ta hand om sig själv. Han hade syskon som brydde sig om honom, men mig sket de i. Min pappa han försökte aldrig ta kontakt eller något sånt, det var bisarrt och ha det så. Han var som en främling även om jag såg honom ibland. Jag kan känna det idag att jag gick miste om att ha en pappa och jag förstår ju att man måste ha en manlig förebild när man växer upp. Han dog för många år sen och hans familj, syskonen då ordnade till och med en begravning o så, men mig kontaktade de inte utan det var hans gode man som gjorde det. Fattar inte varför man skaffar barn om man inte vill ta ansvar. Det är obegripligt för mig hur man kan göra så.
Har ni bitterhet för människor i ert liv?
Inte det minsta. Det finns en punkt, tyvärr, där du förväntas lappa ihop det du har och göra det du kan med det som finns. Om du spenderar resten av ditt liv att vara bitter för det som inte fanns så länge sen kommer du förlora allt det som kommer vara.
Ditt jobb är att skapa den trygghet, den känsla av gemenskap, som du själv saknade som barn.
Man snackar i HBTQ-kretsar om att skapa sin egna nya familj. Om man haft en röten barndom så kan man inte ojja över hur mycket som gick fel eller man inte fick, utan försöka återskapa det. Att bryta cykeln. Så om du har barn så vet du att det viktigaste jobb är att vara där i deras liv, nykter.
Målet är att skaffa nära vänner och skapa nya gemenskaper för att ersätta dom du inte hade, inte vara bitter för det du inte fick.
Det gör inget förutom att göra din farsas dåliga föräldraskap viktigare än det var.