2026-06-19, 23:38
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pernambucano
Varför gick dom skilda paths?
Som vanligt med champagnesocialister så käkar revolutionen sina egna barn.. bland det vanliga pk-dravlet han gärna förde ut i sociala medier så "råkade" det smyga in en atisemitisk stereotyp, kul när de faller på eget grepp.. Men som i sverige så verkar de anställas snart igen någon annanstans om de har "rätt" åsikter..
Citera
2026-06-20, 00:09
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det här är första gången jag på riktigt kan säga att jag inte bryr mig om att titta på studion längre. Det har gått många mästerskap då de hade ett extremt förtroendekapital. Självklart att man skulle kolla på studion. Men de har förbrukat allt. Inget av det mysiga, givande eller nostalgiska är kvar. De är inte ens på plats. Samma med svensk kommentering egentligen. Det är bara Chris och Glenn som ger en extra vm känsla.

Jag har noll lust att titta på ett gäng kacklande tanter med Irma Zibanejad som den drygaste topphönan. Eller Hannah Marklund som inte ens kan prata.

Det hänger säkert ihop med teknikutvecklingen också. Jag kan lyssna på betydligt bättre män med en roligare jargong som podd samtidigt som jag är ute i trädgården innan en match . Eller en informativ Youtube video med taktik och så vidare. Jag kan streama med lika bra bild från världens alla hörn med kommentatorer som faktiskt är på plats.

Svensk sändning börjar bli som talk shows eller reseprogram på tv. Tiden är ute för dem.
Ja, måste vara jobbigt att vara sexist, stackars dig. De där sändningarna är passé ja, men det har med tidsandan att göra, vem bryr sig om recensenter när man har all fakta själv några klick bort. Vem läser tidningarnas fotbollskrönikor eller musikrecensioner idag? En promille av de som gjorde det 2002 antagligen, några boomers. På samma sätt hade rit-ola känts tråkig och irrelevant om man satt in honom i en studio idag, de som tror annat så är det troligen nostalgin som talar. Och pk-svinen i engelska sändningar ger jag inte mkt mer för, t.ex. lineker föll ju ut ett tag på eget grepp iaf men tillbaka igen. Usch.
Citera
2026-06-20, 00:44
  #87
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Ja, måste vara jobbigt att vara sexist, stackars dig. De där sändningarna är passé ja, men det har med tidsandan att göra, vem bryr sig om recensenter när man har all fakta själv några klick bort. Vem läser tidningarnas fotbollskrönikor eller musikrecensioner idag? En promille av de som gjorde det 2002 antagligen, några boomers. På samma sätt hade rit-ola känts tråkig och irrelevant om man satt in honom i en studio idag, de som tror annat så är det troligen nostalgin som talar. Och pk-svinen i engelska sändningar ger jag inte mkt mer för, t.ex. lineker föll ju ut ett tag på eget grepp iaf men tillbaka igen. Usch.
Såg en ”Rit-Ola” i ett annat lands sändning igår och tänkte direkt att det här momentet hör inte hemma på 20-talet. Segt och ovidkommande, svårt att behålla koncentrationen. Lär man sig något med stop/motion och fula MS Paintbrushpilar i olika grälla färger?

Jag är nöjd om studion är mysig (färgval, storlek etc) och mellan varven har några celebra gäster som t ex gamla landslagsspelare eller förbundskaptener så att man kan säga ”jaha, han har åldrats på så vis” och ”den där gör sig ju inte i TV” eller ”fan att han var så smart”. Tycker SVT har en inbjudande studio precis som de hade i OS senast.

En lustig parentes är att nattsändningarna i kommersiell TV där jag bor hade en riktigt livlig och skojig studio som önskade få upp energinivån hos de nattugglor som stannat uppe framför burken. Det vill jag se även i SVT.
Citera
2026-06-20, 20:42
  #88
Medlem
FNLSs avatar
Om SVT sänt hade vi vunnit
Citera
2026-06-21, 09:08
  #89
Medlem
jarhoiss avatar
Undrar om Behrang Safars respektive Guillermo Molins egna mammor ibland blandar ihop sina söner?
Citera
2026-06-22, 03:57
  #90
Medlem
Tavastehuss avatar
Har det släppts siffror på antalet tittare än? För matchen mot Holland på TV4 alltså.

Folk man snackat med gör poäng av att de minsann slutade titta efter 2-0 eller 3-0.

Tror vi kan slå fast att TV4 aldrig hade 4 miljoner tittare och att de aldrig kommer ha det heller framöver.

En uppskattning över antalet pirattittare vore guld att få.
Citera
Idag, 08:44
  #91
Medlem
FNLSs avatar
Sänds inte Bosnien Qatar i en riktig tv kanal?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in