Citat:
Nej det är du inte. Sluta ljug. Det är dig som ingen vill diskutera med snarare än tvärt om. Du har gång på gång spridit dynga i t.ex. kreationisttråden med obskyra saker som en mer allmän publik inte förstår och kan tycka låta rimligt, men som är fullkomligt nonsens för varje sakkunnig. Det är inte du som tröttnat att "diskutera", det är vi riktiga biologer som ignorerar dig när du tramsar i kreationisttråden och anmäler dina inlägg så fort du visar ditt tryne utanför den.
Jag är evolutionsbiolog och tror inte t.ex. att människa och chimpans delar ett gemensamt ursprung. Tyvärr har jag tröttnat på att diskutera ämnet på flashback eftersom mina kommentarer ofta censureras eftersom kritik mot storskalig evolution jämställs felaktigt med kreationist-propaganda.
På reddit är yttrandefriheten något större i denna debatt, men det är alltid samma fråga som skapar förvirring och missförståelse: definition av evolution.
På reddit är yttrandefriheten något större i denna debatt, men det är alltid samma fråga som skapar förvirring och missförståelse: definition av evolution.
Du ljuger inte mindre än fyra gånger i ditt korta inlägg. Att människa och schimpans delar ursprung är trivialt sant och ingenting att ens diskutera, precis som jorden är rund. Det är hur, när, på vilket sätt, osv, som är föremål för diskussion, inte själva släktskapet. Och du ljuger när du säger att kritik mot "storskalig" evolution "felaktigt" jämställs med kreationistpropaganda. Det är inte ens en lögn, det är två lögner i en. Det inte bara "jämställs" utan det ÄR kreationistpropaganda. Och den enda som vill förvirra och skapa missförstånd kring evolution är du. I själva verket är evolution väldigt enkelt att definiera och vi har använt samma övergripande definition i över hundra år, "decent with modification".
Far och flyg din jävla lögnhals!