2026-06-01, 20:06
Medlem
Hej

Jag deltar i detta projekt för funktionsnedsatta i Malmö, undrar om någon har varit med om nåt liknande och om det gav resultat dvs jobb
Citera
2026-06-01, 20:10
Avstängd
Projektet innebär stöd och vägledning, sen är det upp till dig om du landar ett jobb eller ej.
Citera
2026-06-01, 20:15
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Har du någon länk till Projektet så jag kan kolla vad det handlar om?
Citera
2026-06-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Projektet innebär stöd och vägledning, sen är det upp till dig om du landar ett jobb eller ej.

Upp till personen...det är alldeles för lite...de bör anstränga sig mer
Citera
2026-06-01, 20:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lindonn
Upp till personen...det är alldeles för lite...de bör anstränga sig mer

Det är väl du som behöver anstränga dig. Medvind hjälper dig med kontakter och förbereder dig för intervjuer och så vidare. Det finns inga jobb på lager i skåpet. Uppenbarligen klarar du inte av att söka ett reguljärt jobb på egen hand, så därför finns projektet.
Senast redigerad av PatricHbg 2026-06-01 kl. 20:24.
Citera
2026-06-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har du någon länk till Projektet så jag kan kolla vad det handlar om?
Finns info malmö stad medvind
Citera
2026-06-01, 20:24
Medlem
Citat:
Det är väl du som behöver anstränga dig. Medvind hjälper dig med kontakter och förbereder dig för intervjuer och så vidare. Det finns inga jobb på lager i skåpet.

Det stämmer dels men det är deras ansvarsområde att ha kontakt med näringslivet, jag har varit i processen 2 mån nu, inget av det du skriver stämmer, det är mest individuellt, jag har inte varit på något företagsbesök, helt hopplöst projekt gamla råttor som styr och behåller pengar och håller hjulet igång.
Citera
2026-06-01, 20:28
Avstängd
Citat:
Det stämmer dels men det är deras ansvarsområde att ha kontakt med näringslivet, jag har varit i processen 2 mån nu, inget av det du skriver stämmer, det är mest individuellt, jag har inte varit på något företagsbesök, helt hopplöst projekt gamla råttor som styr och behåller pengar och håller hjulet igång.

Det finansieras av EU-pengar. Om det är individuellt så beror det väl på dig. Ställ lite krav, för fan.
Citera
2026-06-01, 20:29
Avslutad
Citat:
Jaså, fixa praktikplats på en lagom lugn arbetsplats borde inte ta 2 mån?

Projektets övergripande syfte är att bidra till att personer som står långt ifrån arbetsmarknaden, med funktionsnedsättning eller ohälsa som innebär nedsatt arbetsförmåga, får en hållbar arbetsmarknadsetablering. Målet för projektet är att 280 individer tar del av projektets insatser, att 40 procent av dem får arbete eller börjar studera och att övriga gör en förflyttning mot arbete eller studier.

...arbetsmarknadsprojekt med stöd från Europeiska unionen (EU).
Citera
2026-06-01, 20:30
Avslutad
Citat:
Det finansieras av EU-pengar. Om det är individuellt så beror det väl på dig. Ställ lite krav, för fan.
Snälla sluta vara ett sånt jävla autistarsle.
Citera
2026-06-01, 20:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blandadajente
Snälla sluta vara ett sånt jävla autistarsle.

Långt ifrån autist. Klientelet i Medvind däremot.
Citera
2026-06-01, 20:52
Avslutad
Citat:
Långt ifrån autist. Klientelet i Medvind däremot.

Ja? Det hör till vanligheterna med igångsättningsproblematik, bristande exekutiv förmåga, i den gruppen.

Och till en sån person ska du skriva oförskämdheter till? Det är just såna personer som kan bli utmärkta arbetare med en liten knuff i rätt riktning. Påputtning kallar de ofta det i kommunal verksamhet, typ LSS.

Du är inte långt ifrån autist. Quack like a duck, walks like a duck,...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in