Lämna du MAs skräpinlägg. Det går bra för min del.
Hon verkar så korkad att det kan vi lämna därhän.
Svara däremot utifrån vad du själv skriver och påstår och får frågor om vad fan du menar?
◾️Om Rubbestad skrev du:
"Handlar det ett enstaka klipp så är det oproportionerligt att se det som ett grovt brott."
Då svarade jag:
▪️Om du drar in Alice 16 år så var det inte grovt brott för hennes del.
▪️Om det bedöms grovt brott angående Rubbestad bedömer en domstol detta efter att åtal har väckts.
Så vad far du efter?
◾️I samband med yttrandefrihet skrev du:
"Jag delar inte åsikten att barnen är viktigare till varje pris .."
Jag frågade då om du har samma åsikt som pedofil.se - som också satte yttrandefrihet och pedofilers behov av att vräka ur sig i första rummet.
Nu råkar lagen bry sig om just barnen. Man lyfte ur barnpornografibrott både ur TF samt YGL.
Därför frågar jag vad du far efter relaterat till Rubbestad?
"År 1980 blev det straffbart att skildra barn i pornografiska bilder.
Barnpornografiska bilder är idag helt undantagna från TF:s och yttrandefrihetsgrundlagens (YGL) tillämpningsområden."
"Bestämmelsen om barnpornografibrott är förlagd till 16 kap. BrB och brottet utgör ett brott mot staten.
Placeringen i brottsbalken beror på brottets
dubbla skyddsintresse då lagstiftaren ansett att brottet inte bara utgör en kränkning gentemot det enskilda barnet, utan även mot barn i allmänhet."
https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/rattsliga-vagledningar/rav-202605-barnpornografibrott.pdf