Idag, 17:46
Medlem
israelisinnocents avatar
Finns det folk som inte kan sparkcykla eller åka elscooter?

Är det problemet med olyckor, att det är alldeles för snabb inlärningskurva?
Skulle man kunna bygga dem säkrare? Begränsa accelerationen?
Typ lätt tung mc?

Nu på sistone har jag blivit rädd, nån ny typ av elscooter de har monterat en liten sittplats på
Små tonåringar (även blonda) swishar förbi utan hjälm
Kanske lika bra så de avlider på plats, tråkigt å va inblandad i en sån olycka
Citera
Idag, 17:53
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Det beror väl främst på att många kör berusande och utan hjälm!
Citera
Idag, 18:06
Medlem
triptykens avatar
Jag har aldrig åkt en elektrisk sparkcykel så vette fan hur man kör dom. Mina observationer säger att man står väldigt väldigt rakt upp och stirrar framför sig med en mellanchefsslips fladdrande i vinden. Man ska se väldigt bajsnödig ut. Alltså inte "ansträngd" utan genuint som om man har brått hem till dass. Man ska gärna sucka upprört när inte alla andra åker på en elspark utan tar sig fram för egen maskin och man tvingas kryssa mellan folk.

Är man ett barn får man göra litet hur man vill, min favorit är fortfarande "stjäla klappstol från café och balansera den på sparkcykeln som sittplats" för jag kan verkligen se hur jag som barn hade tyckt det var helt jävla rimligt. Min andra favorit är tre man på en spark, och sen försöka ta hopp tillsammans. Kan ju inte dömma för jag gjorde minst lika pantade saker som barn själv.

Det tredje sättet är att vara uppenbar att man ska nånstans för att sälja droger. Då totalt svartklädd av nån anledning (det gör en ju inte mer anonym direkt), nåt som nästan täcker ansiktet och en vansinnigt trimmad elspark.

Av dom här tre metoderna anser jag två och tre är förståeliga, vuxna män på sparkcyklar som inte ska beckna utan måste till kontoret är nog det mest generande man kan se.
Citera
Idag, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Skulle man kunna bygga dem säkrare?

De små hjulen gör dem osäkra, det finns många ojämnheter på gatorna i våra svenska städer som kan ställa till med problem. Så mycket större hjul skulle jag säga, Idag är väl 8 tum och 10 tum vanliga hjulstorlekar. Dubbla det till 16 tum eller 20 tum, så tror jag man ökar säkerheten markant.
Citera
Idag, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Finns det folk som inte kan sparkcykla eller åka elscooter?

Nu på sistone har jag blivit rädd, nån ny typ av elscooter de har monterat en liten sittplats på
Små tonåringar (även blonda) swishar förbi utan hjälm
Kanske lika bra så de avlider på plats, tråkigt å va inblandad i en sån olycka

Nä, de måste inte dö förrän de hunnit kopplas upp o kan bli donatorer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in