2026-06-01, 09:19
Medlem
KungPungPats avatar
Jag har blivit utsatt för grovt bedrägeri och var när på att stryka med, när jag köpte en fullt sjöduglig båt som hade dolda fel som en avgasläcka mitt inne i båten.

Jag har inte ens namnet på bedragaren.

Så jag läste på internet att jag ska anmäla bedragaren, och när poliser lägger ner utredningen så kan jag begära ut anmälan, och då ser jag bedragarens namn där, och kan då stämma bedragaren.

Jag är helt apatisk gällande svenskt rättsväsende som enligt mig, är totalt ur funktion.

Jag tänkte nu efter en till två månader att utredningen lär väl vara nerlagd.

Det visar sig att poliser har mailat mig och förklarat att det är sekretess som gör att dom inte kan ge mig namnet på bedragaren.

Polisen fortsätter skydda bedragaren efter att de två liven nästan skördades, och 90 000 kronor försvann till en skurk som inte ens tänker respektera köplagen som säger att dolda fel som avgasläckor är något som säljaren ska stå för, att betala för, att fixa.

Jag har kommit på mig själv vid a.i... frågandes frågor om lag och rättvisa, i brist på lag och rättvisa från rättsväsendet i Sverige.

Att a.i kan berätta för mig hur lagarna hade fungerat om poliser fortfarande var poliser, istället för brottslingar som skyddar brottslingar, som nu för tiden.. det ger mig lite tillfällig glädje, innan man rycks tillbaka in i verkligheten i det laglösa Sverige där poliser har visats strunta i lagarna som dom skulle få andra att följa, samt följa själva.

Sjukt bara när rättsväsendet är så pass ur funktion att a.i fick ersätta rättsväsendet , för att berätta om hur lagarna hade fungerat om polisen inte var så korrupt.

Enligt a.i så är det både grovt bedrägeri och vållande av livsfara , om man lurar ut nån på havet i en livsfarlig båt som utmålas som felfri.

Enligt Polismyndigheten och åklagare fanns det inga tecken på några anledningar att starta nån utredning. Grova bedrägerier kan gå till så. Genom Blocket.

Finns det fler som mig som har märkt att Polismyndigheten är ur funktion, och sysslar mer med egna brott än att utreda brott som andra har utsatts för?
Senast redigerad av KungPungPat 2026-06-01 kl. 09:23.
Citera
2026-06-01, 09:52
Medlem
Hur lyckas du köpa en båt för 90 000 kr och betala utan att veta vem säljaren är?
Citera
2026-06-01, 10:03
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Hur lyckas du köpa en båt för 90 000 kr och betala utan att veta vem säljaren är?

Ja årets skämt!

Ts är en psykotisk man!

Skördade de påstådda bedrägeriet alltså nästan 2 liv? Hur?

Gissar på att du kört hög på tjack och åkt på sten, sedan försöker du skylla ifrån dig!

Läckor mm upptäckts direkt hörru tex när man testar båten. För det gjorde du väl?
Citera
2026-06-01, 10:06
Medlem
Köpte du henne på landbacken, eller varför kunde du inte testa maskinen innan?

Tråkigt att höra. Vad var det för båt? Fick du kvitto, och stod det "säljes i befintligt skick" på det?
Citera
2026-06-01, 11:08
Medlem
Amazon-mannens avatar
Var i Köplagen står det att " ..en skurk som inte ens tänker respektera köplagen som säger att dolda fel som avgasläckor är något som säljaren ska stå för, att betala för, att fixa.

*Du har undersökningsplikt.
*Uppsök Vården då du här en rättshaverist.
Citera
2026-06-01, 11:18
Medlem
Klandalfs avatar
TS, en man som aldrig haft ett jobb, har lyckats köpa en båt för 90,000, av en okänd person, som han inte testkört eller inspekterat innan köpet, men polisen kan utreda den okända försäljaren och på så vis kan TS få ut identiteten, men det gick inte för det var sekretess enligt mail från polisen
Citera
2026-06-01, 11:53
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy

Köpte båten från annons på blocket, med hjälp av swish. Jag har namnet men det finns några såna namn som lever i Sverige, så jag vet inte vilken av dom som är bedragaren, och jag kan ju inte skicka kravbrev till alla dom människorna för att snuten vägrar ge ut namnet på bedragarn.

Först när jag gick till polisen och ville hämta den nerlagda utredningen där namnen ska stå, då sa polisen att dom kan inte ge ut namnet eftersom dom utreder just nu.
1-2 månader senare skriver polisen att dom har aldrig ens startat nån utredning, och kan inte ge ut namnet på bedragaren pga sekretess.

Tänk om brottsoffer fick sån hjälp som bedragare får av polismyndigheten, då kanske man hade kunnat stanna i Sverige och kännt sig trygg med vetskapen om att svenska poliser arbetar med att utreda brott.

Dom enda som tror på trygga Sverige är dom som inte har behövt polisen, och lärt sig vilken hjälp det är poliser ger när nån är utsatt för brott.

Jag har gått igenom alla gånger som jag har behövt polisen i mitt liv, och vad polisens svar har varit.

Det började redan vid 18-års ålder när jag och en till blev misshandlade av en galning, och polis ringdes, men dom dök aldrig upp.. så skurken cyklade iväg, efter den blodiga misshandeln.
Oklart varför dom inte rycker ut på en misshandel, men så jobbar svensk polis.

Nästa gång var det heminvasionsförsök klockan 4 på natten men kofot i dörren, jag ringde polis och hade panik och sa att nån bryter upp dörren skicka polisbil snabbt, vilket skurkarna hörde och började kuta i alla olika riktningar. Snuten dök inte upp, tills dagen efter när vi ringde och undrade om dom kunde komma och kolla hur dörren ser ut efter kofoten.

Tredje gången var en heminvasion, men då kom ju polisen... Och grep även mig för att jag hade rester av en misslyckad odling av cannabis hemma, som dom vägde och hävdade att det var knark, fast det var stammar utan thc.

Fjärde gången var en misshandel som jag blev utsatt för. Nån ringde polisen för att jag blev så illa behandlad. Sen försökte jag fly från de våldsamma, men då kutar snutar ikapp mig och fortsätter misshandeln.. misshandel av ett brottsoffer som nyss misshandlades så att nån ringde polisen som kom dit och grep brottsoffret, troligen pga profilering och att en flyende människa måste gripas då ingen springer väl förutom om dom har knark i sig.

Ja och nu då... Snuten skyddar en bedragares identitet , i syfte att skurken inte ska bli stämd.
Att min katt nästan gasades ihjäl av den dolda avgasläckan mitt i båt jäveln, det struntar både säljaren och polisen i, fast det borde ju vara dödsstraff på att inte vara rak och ärlig med om att en båt är en livsfarlig skrothög som har stått i flera år.

Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Ja årets skämt!

Ts är en psykotisk man!

Skördade de påstådda bedrägeriet alltså nästan 2 liv? Hur?

Gissar på att du kört hög på tjack och åkt på sten, sedan försöker du skylla ifrån dig!

Läckor mm upptäckts direkt hörru tex när man testar båten. För det gjorde du väl?

Jag körde på grund tre gånger på en kvart bara. Sjöräddning tvingade jag dit för jag trodde jag skulle dö med katten.

Nej jag begärde ingen provtur dunt nog, men han startade ju motorn och visade att den fungerar som den ska. Det fanns inte en tanke i mitt huvud att det skulle kunna finnas ett sånt allvarligt fel som fyller hela båten med avgaser. Hur som helst så är det säljaren som ska fixa allvarliga dolda fel, eller häva köpet helt.
Så säger köplagen, och a.i kan visa mig hur det hade gått till om svenska poliser jobbade som poliser som påtvingar andra att följa lagar, lagar som dom själva också följer.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-06-01 kl. 11:59.
Citera
2026-06-01, 12:30
Medlem
KungPungPats avatar
Så du fungerar Sverige.

Som en bedragare kan du ljuga fritt, och lura ut en människa i en livsfarlig båt på havet, genom att hävda att den är felfri.
När säljaren sen ringer och har panik på sjön när alla dolda fel visar sig, då kan man som bedragare i Sverige bara sluta svara, och lita på att polisen skyddar ens identitet och brottet i sig.

Det blir ingen utredning om bedrägeri eller vållande av livsfara, för det är helt enkelt inte allvarligt nog att nästan ha ihjäl nån för att lura till sig 90 papp, för att motivera en utredning hos svensk polis.

Det finns säkert några haschrökare som dom gripa istället , och tjäna lite enkla snabba pengar till staten, istället för att slösa tid på att utreda små meningslösa bedrögeribrott och att nån nästan vållade nån annans död genom att inte vara ärlig i en blocket annons.
Citera
2026-06-01, 12:40
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
TS, en man som aldrig haft ett jobb, har lyckats köpa en båt för 90,000, av en okänd person, som han inte testkört eller inspekterat innan köpet, men polisen kan utreda den okända försäljaren och på så vis kan TS få ut identiteten, men det gick inte för det var sekretess enligt mail från polisen

Snuten ringde till försäljaren när snuten tillkallades när jag väl hade lyckades nödlanda den med hjälp av sjöräddningen.
Snuten ville bara kolla med bedragaren, att jag inte har stulit båten, som inte gick att köra säkert.

Inte fan betalar man 90 för en skrothög.
Man betalar 90 om den fungerar som den ska.

Köplagen säger att jag har rätten att få köpet hävt om inte säljaren vill fixa det dolda allvarliga felet.
Polisen säger nej du för vi kan gömma skurkens personuppgifter och befria bedragaren från ansvar för båten som ligger dumpad i vattenskyddsområde med fulla diesel tankar och skaver.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-06-01 kl. 12:42.
Citera
2026-06-01, 12:47
Medlem
KungPungPats avatar
Jag får inte lägga till i nån hamn eftersom jag får ingen båtförsäkring eftersom säljaren slutade svara när han blev informerad om att de dolda felen hade hittats... Så jag kan inte få tag på nån info om motor och sån info som behövs till att teckna försäkringen som krävs innan båten kan land i en hamn.
Så får man göra i Sverige, för som bedragare behöver man inte ta ansvar efter bedrägeriet.

Poliser skyddar ens identitet efter bedrägeriet, om man är en duktig och normal människa som jobbar och bara bedrar ibland grovt.
Citera
2026-06-01, 13:22
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag får inte lägga till i nån hamn eftersom jag får ingen båtförsäkring eftersom säljaren slutade svara när han blev informerad om att de dolda felen hade hittats... Så jag kan inte få tag på nån info om motor och sån info som behövs till att teckna försäkringen som krävs innan båten kan land i en hamn.
Så får man göra i Sverige, för som bedragare behöver man inte ta ansvar efter bedrägeriet.

Poliser skyddar ens identitet efter bedrägeriet, om man är en duktig och normal människa som jobbar och bara bedrar ibland grovt.

Så du har betalat pengar till en okänd människa du inte vet namnet på och tror nu att du kan teckna en försäkring i efterhand Gissar på att du gav honom 90,000 i kontanter du fått av att kränga droger och panta burkar, med tanke på att du är en livslång kund hos södermalms socialtjänst?

Alltså har du någon allvarlig kognitiv funktionsnedsättning som ger dig ut på sjön i en obesiktad, oförsäkrad båt som du köpt av en människa du inte ens vet namnet på?
Citera
2026-06-01, 13:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Så du har betalat pengar till en okänd människa du inte vet namnet på och tror nu att du kan teckna en försäkring i efterhand Gissar på att du gav honom 90,000 i kontanter du fått av att kränga droger och panta burkar, med tanke på att du är en livslång kund hos södermalms socialtjänst?

Alltså har du någon allvarlig kognitiv funktionsnedsättning som ger dig ut på sjön i en obesiktad, oförsäkrad båt som du köpt av en människa du inte ens vet namnet på?

Inte fan tecknar man försäkring innan man köper en båt, eller gör man?

Jag har namnet då jag swishade bedragaren.
Det finns 7 till 8 personer som heter det namnet i Sverige.

Du tror inte man har funderat på att besöka alla 7-8 adresser , för att polisen vägrar
sluta skydda bedragaren mot min stämning?

Man ska inte behöva göra det. Snuten ska rimligtvis sluta skydda bedragaren, och gärna snabbt då säljaren ska ta rätt på sin äckliga båt innan den går sönder i vattenskyddsområdet.

Snuten har rullat tummarna , dom startade inte nån utredning. Det var ju bara jag som blev utsatt för brott.

Som svensk polis har man rätten att välja själv vilka man vill hjälpa, eller om man vill hjälpa skurkar istället, mot deras offer... Som i mina fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in