Citat:
Ursprungligen postat av
dazzy
Hur lyckas du köpa en båt för 90 000 kr och betala utan att veta vem säljaren är?
Köpte båten från annons på blocket, med hjälp av swish. Jag har namnet men det finns några såna namn som lever i Sverige, så jag vet inte vilken av dom som är bedragaren, och jag kan ju inte skicka kravbrev till alla dom människorna för att snuten vägrar ge ut namnet på bedragarn.
Först när jag gick till polisen och ville hämta den nerlagda utredningen där namnen ska stå, då sa polisen att dom kan inte ge ut namnet eftersom dom utreder just nu.
1-2 månader senare skriver polisen att dom har aldrig ens startat nån utredning, och kan inte ge ut namnet på bedragaren pga sekretess.
Tänk om brottsoffer fick sån hjälp som bedragare får av polismyndigheten, då kanske man hade kunnat stanna i Sverige och kännt sig trygg med vetskapen om att svenska poliser arbetar med att utreda brott.
Dom enda som tror på trygga Sverige är dom som inte har behövt polisen, och lärt sig vilken hjälp det är poliser ger när nån är utsatt för brott.
Jag har gått igenom alla gånger som jag har behövt polisen i mitt liv, och vad polisens svar har varit.
Det började redan vid 18-års ålder när jag och en till blev misshandlade av en galning, och polis ringdes, men dom dök aldrig upp.. så skurken cyklade iväg, efter den blodiga misshandeln.
Oklart varför dom inte rycker ut på en misshandel, men så jobbar svensk polis.
Nästa gång var det heminvasionsförsök klockan 4 på natten men kofot i dörren, jag ringde polis och hade panik och sa att nån bryter upp dörren skicka polisbil snabbt, vilket skurkarna hörde och började kuta i alla olika riktningar. Snuten dök inte upp, tills dagen efter när vi ringde och undrade om dom kunde komma och kolla hur dörren ser ut efter kofoten.
Tredje gången var en heminvasion, men då kom ju polisen... Och grep även mig för att jag hade rester av en misslyckad odling av cannabis hemma, som dom vägde och hävdade att det var knark, fast det var stammar utan thc.
Fjärde gången var en misshandel som jag blev utsatt för. Nån ringde polisen för att jag blev så illa behandlad. Sen försökte jag fly från de våldsamma, men då kutar snutar ikapp mig och fortsätter misshandeln.. misshandel av ett brottsoffer som nyss misshandlades så att nån ringde polisen som kom dit och grep brottsoffret, troligen pga profilering och att en flyende människa måste gripas då ingen springer väl förutom om dom har knark i sig.
Ja och nu då... Snuten skyddar en bedragares identitet , i syfte att skurken inte ska bli stämd.
Att min katt nästan gasades ihjäl av den dolda avgasläckan mitt i båt jäveln, det struntar både säljaren och polisen i, fast det borde ju vara dödsstraff på att inte vara rak och ärlig med om att en båt är en livsfarlig skrothög som har stått i flera år.
Citat:
Ursprungligen postat av
67arigGubbe
Ja årets skämt!
Ts är en psykotisk man!
Skördade de påstådda bedrägeriet alltså nästan 2 liv? Hur?
Gissar på att du kört hög på tjack och åkt på sten, sedan försöker du skylla ifrån dig!
Läckor mm upptäckts direkt hörru tex när man testar båten. För det gjorde du väl?
Jag körde på grund tre gånger på en kvart bara. Sjöräddning tvingade jag dit för jag trodde jag skulle dö med katten.
Nej jag begärde ingen provtur dunt nog, men han startade ju motorn och visade att den fungerar som den ska. Det fanns inte en tanke i mitt huvud att det skulle kunna finnas ett sånt allvarligt fel som fyller hela båten med avgaser. Hur som helst så är det säljaren som ska fixa allvarliga dolda fel, eller häva köpet helt.
Så säger köplagen, och a.i kan visa mig hur det hade gått till om svenska poliser jobbade som poliser som påtvingar andra att följa lagar, lagar som dom själva också följer.